艾薇兒《海賊王》劇場版——《How You Remind Me

《海賊王》的作者和艾薇兒互為對方的才華所欽慕,幾次交流後,艾薇兒(Avril Lavigne)確定為《海賊王》劇場版獻唱歌曲《How You Remind Me》,這首翻唱于她未婚夫Chad Kroeger樂隊Nickelback的成名曲,VV再次用她的歌曲見證一段新的愛情。


 


 

原版歌詞:

Never made it as a wise man

I couldn't cut it as a poor man stealing

Tired of living like a blind man

I'm sick of sight without a sense of feeling

And this is how you remind me

This is how you remind me

Of what I really am

This is how you remind me

Of what I really am

It's not like you to say sorry

I was waiting on a different story

This time I'm mistaken

for handing you a heart worth breaking

And I've been wrong, i've been down,

been to the bottom of every bottle

These five words in my head

scream "are we having fun yet?"

yeah, yeah, yeah, no, no

yeah, yeah, yeah, no, no

it's not like you didn't know that

I said I love you and I swear I still do

And it must have been so bad

Cause living with me must have damn near killed you

And this is how, you remind me

Of what I really am

This is how, you remind me

Of what I really am

It's not like you to say sorry

I was waiting on a different story

This time I'm mistaken

for handing you a heart worth breaking

And I've been wrong, i've been down,

been to the bottom of every bottle

These five words in my head

scream "are we having fun yet?"

yet, yet, yet, no, no

yet, yet, yet, no, no

yet, yet, yet, no, no

yet, yet, yet, no, no

Never made it as a wise man

I couldn't cut it as a poor man stealing

And this is how you remind me

This is how you remind me

This is how you remind me

Of what i really am

This is how you remind me

Of what i really am

It's not like you to say sorry

I was waiting on a different story

This time I'm mistaken

for handing you a heart worth breaking

And I've been wrong, i've been down,

been to the bottom of every bottle

These five words in my head

scream "are we having fun yet?"

yet, yet

are we having fun yet [3x]

中文歌詞:

不是明智的做法

我無法停止就像窮人迫不得已地偷竊

厭倦了盲目地生活

除了噁心我沒有其它的感覺

這就是你想起我的樣子

這就是你記憶中我的樣子

這就是你記憶中我的樣子

你似乎從未說過抱歉

我在等待著另一個故事

這時我犯了個錯誤

給了你我的心卻換來了破碎

我錯了 我被擊倒在地

在每個瓶底

憎恨的話語在我的頭腦裡翻騰尖叫

現在我們高興了嗎?”

高興了嗎?

高興了嗎?

高興了嗎?

不,不

你該知道

我說我愛你並且發誓一直愛你

這一定很糟糕

因為和我在一起一定他媽的讓你窒息

這就是你記憶中我的樣子

這就是你記憶中我的樣子

你似乎從未說過抱歉

我在等待著另一個故事

這時我犯了個錯誤

給了你我的心卻換來了破碎

我錯了 我被擊倒在地

在每個瓶底

憎恨的話語在我的頭腦裡翻騰尖叫

現在我們高興了嗎?”

高興了嗎?

高興了嗎?

高興了嗎?

不,不

不是明智的做法

我無法停止就像窮人迫不得已地偷竊

厭倦了盲目地生活

除了噁心我沒有其它的感覺

這就是你想起我的樣子

這就是你記憶中我的樣子

這就是你記憶中我的樣子

你似乎從未說過抱歉

我在等待著另一個故事

這時我犯了個錯誤

給了你我的心卻換來了破碎

我錯了 我被擊倒在地

在每個瓶底

憎恨的話語在我的頭腦裡翻騰尖叫

現在我們高興了嗎?”

高興了嗎?

高興了嗎?

高興了嗎?

不,不

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()