恬淡清澈 If A Song Could Get Me You Marit Larsen

 

她叫Marit Larsen。來自挪威的歌聲,她彈奏吉他,她創作音樂。Marit的聲音清澈而空明,柔軟童稚而不嬌鞣做作,Marit害羞純真,Marit喜歡秀氣乾淨的男孩子。這首“If A Song Could Get Me You”選自Marit Larsen專輯《The Chase》。這首歌捨棄了M2M組合那種甜膩的唱腔,Marit Larsen清新的嗓子配上淡淡的旋律,讓這首歌聽起來恬淡清新,為炎熱的夏日帶來一絲涼爽。


歌詞:
I could try you with a waltz
Marit Larsen: If A Song Could Get Me You
I could try you rock and roll
I could try you with the blues
If a song would do
I could sing it high or low
When I let you go you know
I thought it was for the best
Now it is so obvious
So here it is, here it goes
I could try rock and roll
Change your life forever too
If a song could get me you
I could make it high or low
Sing it on the radio
If that is what I need to do
If a song could get me you
I could run for miles and miles
Marit Larsen: If A Song Could Get Me You
I’d take off and I’d start flying
I could cross land and sea
If you just believe me
I should not have hurt you so
This old house is not a home
Without you here, there’s no use
I’ve got no time left to lose
So here it is, here it goes
I could try rock and roll
Change your life forever too
If a song could get me you
I could make it high or low
Sing it on the radio
Marit Larsen: If A Song Could Get Me You
If that is what I need to do
If a song could get me you
If a song could get me through
I’d sing my way right back to you
Tell me how to make it right
Tell me now, I’ll start tonight
I know I could make it last
I swear to you that if I knew
What I was getting myself into
I wouldn’t answer to my fears
I’d never leave you standing there
Just look at me
If you’d only see me
I would prove my love for you
I could swallow half the moon
Just tell me where, tell me when
I will have you back again
So here it is, here it goes
I could try rock and roll
Marit Larsen: If A Song Could Get Me You
Change your life forever too
If a song could get me you
I could make it high or low
Sing it on the radio
If that is what I need to do
If a song could get me you
So here it is, here it goes
I could try rock and roll
Change your life forever too
If a song could get me you
I could make it high or low
Sing it on the radio
If that is what I need to do
If a song could get me you

我可以將它演繹成華爾滋舞曲
我可以嘗試搖滾風格
我可以用藍調來唱
只要有首歌能讓你回心轉意
我能用高音或低音來唱
當我讓你離開的時候
我以為那對我們都好
而今這已顯而易見(我想錯了)
所以現在我在這兒唱這首歌
我可以嘗試搖滾風格
我也可以永遠改變你的生活
若真的有支歌能讓你回心轉意
我能用高音或低音來唱
我會在電臺中唱
如果我真的應該這樣做
如果真的有支歌能讓你回心轉意
我會為此長途跋涉
我會在天空翱翔
我會穿過大陸和海洋
如果你真的相信我
我就不會傷你如此之痛
我們以前的房子已經不再是一個家
你不在,它於我也沒有任何意義
我沒有什麼時間可以來揮霍
所以現在我在這兒唱這首歌
我可以嘗試搖滾風格
我也可以永遠改變你的生活
若真的有支歌能讓你回心轉意
我能用高音或低音來唱
我會在電臺中唱
如果我真的應該這樣做
如果真的有支歌能讓你回心轉意
如果真有支歌能讓我解脫
我將唱著,回到我們以前的生活
告訴我,怎麼做才是對的
現在就告訴我,我會立刻去做
我知道我會堅持下來
我向你發誓如果我知道
我會讓自己陷入今日的境地
我將永遠不會向心中的恐懼屈服
我將永遠不會離開你,讓你呆立在那兒
看一看我
如果你只看到我
我將證明我對你的愛從未改變
我會用半月和你一起走
告訴我在什麼時間,什麼地點
我們會再相見
所以現在我在這兒唱這首歌
我可以嘗試搖滾風格
我也可以永遠改變你的生活
若真的有支歌能讓你回心轉意
我能用高音或低音來唱
我會在電臺中唱
如果我真的應該這樣做
若真的有支歌能讓你回心轉意
所以現在我在這兒唱這首歌
我可以嘗試搖滾風格
我也可以永遠改變你的生活
若真的有支歌能讓你回心轉意
我能用高音或低音來唱
我會在電臺中唱
如果我真的應該這樣做
如果真的有支歌能讓你回心轉意

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()