愛情中最讓人傷心的場景 Leaving

 

Westlife(西城男孩)是在1998年成立的愛爾蘭男子歌唱團體,成員包括隊長及和聲部Kian(奇恩)、主唱Shane(尚恩)、主唱及高聲部Mark(馬克)、和聲部Nicky(尼基)、以及已離隊的主唱Bryan(布萊恩)。199949日,Westlife的首支單曲《Swear it Again》經過簡單的宣傳問世,此曲一經推出便直達英國單曲排行榜的頭名。自那以後12年來他們一直處於流行樂界的頂點,在全球範圍內售出了超過45百萬張唱片。光在英國,他們就擁有10張多白金唱片和14首冠軍單曲(僅次於貓王和披頭士)。他們也獲得過無數獎項,出現在世界各地眾多雜誌封面之上。他們是有史以來唯一四次獲得年度最佳單曲(Record of The Year的藝人組合,其他頂級獎項包括兩項全英音樂大獎(Brits)和兩項歐洲MTV大獎。Westlife同時還是演唱會最賣座的藝人組合,他們以“23這一驚人數字保持著舉行最多演唱會的藝人組合這一頭銜。

Artist:  Westlife

Song  :   Leaving


Watching the clock on the wall 
Been a while since you called
I can't help but wait

 

 


It's late and I can't get no sleep
Something's different this time
It just doesn't feel right
Have we broken in two?
Am I really gonna lose you tonight?
You come walking in
Tears in your eyes
Pretending like it's alright
But I know you're leaving
I know that smile
I can tell you've been crying
You're gonna say goodbye
I wish I could stop you
But you've made up your mind
I beg you don't go
But I already know
You're leaving
Where does the time go?
Between goodbye and hello
How did we come to this
Is there something we missed along the way
With your bags at the door
I wanna pull you in close
And hold you once more even though
I know you're leaving
I know that smile
I can tell you've been crying
You're gonna say goodbye
I wish I could stop you
But you've made up your mind
I beg you don't go

 

 


But I already know
I know you're leaving
Here come the sleepless nights
Here come the tears I'm gonna cry
Here comes the last goodbye leaving us behind
Oh this can't be right
I know you're leaving
I know that smile
I can tell you've been crying
You're gonna say goodbye
I wish I could stop you
But you've made up your mind
I beg you don't go
But I already know
I know you're leaving

靜靜望著時間如水般流淌
直至你溫柔的聲音漸漸淡去
而我只能在此等待,等待

 

 


任憑夜色將我吞噬,獨品夜不能寐的滋味
冥冥之中,我意識到,這一次,我們命途將舛
但我又不甘就此放手
難道我們真的要就此分別天涯?
今夜會不會成為我們旅途的終點?
你輕輕推門而入
吞下幾近奪眶而出的淚
換上一副故作平靜的臉孔
但我怎能不知你將離我而去
我記得離別之時這種令人心碎的笑容
你的臉上殘留著任淚水縱橫的痕跡
再見二字即將脫口而出
我多麼希望我能讓你回心轉意
無奈你別心已決
只能在心中苦苦哀求,挽留你離去的腳步
但我分明看到你離去的背影擲下一片離殤
時光的河流流往何方?
在無數個離別和重逢之間
我們不知不覺走到了盡頭
回想過去,我們有沒有錯過什麼?
你的行李在門口靜靜躺著
我多麼渴望將你的心嵌入
即使已是離別之際,我仍想將你擁入懷中
但我怎能不知,你將離我而去
我記得離別之時這種令人心碎的笑容
你的臉上殘留著任淚水縱橫的痕跡
再見二字即將脫口而出
我多麼希望我能讓你回心轉意
無奈你別心已決
只能在心中苦苦哀求,挽留你離去的腳步
但我分明看到,你離去的背影擲下一片離殤
任無數不眠之夜將我籠罩

 

 


任無盡離愁之淚將我淹沒
任最後的離別成為塵封的記憶
啊!這不是真的!!
但我怎能不知你將離我而去
我記得離別之時這種令人心碎的笑容
你的臉上殘留著任淚水縱橫的痕跡
再見二字即將脫口而出
我多麼希望能使你回心轉意
無奈你別心已決
只能在心中苦苦哀求,挽留你的腳步
但我分明看到,你離去的背影擲下一片離殤

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()