99首適合練習聽力的英文歌今日 Today

Artist:John Steward


《Today》,立足于現實,講述對待生活,享受今天的人生態度。今天,花朵仍纏藤蔓,草莓新鮮,美酒香甜。我們也要讓明天更加美麗,更有意義。

*Today, While the blossoms still cling to the vine,
I'll taste your strawberries,
I'll drink your sweet wine.
A million tomorrows shall all pass away
Ere I forget all the joy that is mine, today.*

I'll be a dandy and I'll be a rover.
You'll know who I am by the song that I sing.
I'll feast at your table;
I'll sleep in your clover,
Who cares what tomorrow shall bring?

I can't be contented with yesterday's glory.
I can't live on promises winter to spring.
Today is my moment and now is my story.
I'll laugh and I'll cry and I'll sing.

歌詞大意

今 天
*今天,當那些花仍攀附著藤蔓,
我要品嘗你的草莓,
我要品嘗你的美酒。
就在我忘卻所有歡樂之前,百萬個明天都會逝去,
那是我的,今天。*

我是花花公子,會到處遊蕩。
聽到我歌聲,就能聽出我是誰。
我要與你共餐;
我會睡得香甜。
誰在乎明天會怎樣?

我不能滿足于昨日的輝煌,
從冬天到春天,也不能把諾言來守望。
今日是我的時刻,
現在是我的故事。
我要大笑,我要哭泣,我還要唱。


歌詞、句型分析

1.Today while the blossoms still cling to the vine...

=Before the blossoms start to fall off the vine...
今天趁著攀附在藤上的花朵仍然盛開時...
cling to: 攀附;依附;抱著
例:The vines cling to the trees
藤蔓攀附大樹。


2.A million tomorrows shall all pass away ere I forget all the joy that is mine today.

=Before I forget all the joy that belongs to me today, a million tomorrows shall pass away.
a million tomorrows;百萬個明天。
million並非實指,正如“白髮三千丈”不是實指一樣。
shall all pass away: 都將逝去。shall用於第三人稱,表示不以主語的意志為轉移,還可用以表示命令。
pass away: 消逝;度過
例:Your youth will pass away valueless if youwaste your time like this.
如果你如此刻浪費時間,你的青春會毫無價值地逝去。
ere: before 在……之前


3.I'll be a dandy and I'll be a rover.

dandy: playboy, a man who cares too much about the smartness of his appearance and isn't responsible for his wrong doing.
一個過分注重外表卻對自己錯誤行為不負責任的人;花花公子。
rover: wanderer流浪者;漂泊者;漫遊者
例:She has always been a rover.
她一向四處漂泊。


4.I can't live on promises winter to spring.

live on: 靠……生活,以...為生。
例:Sheep live on grass.
羊靠吃草生存。
promise作名詞時表示:允諾,諾言;承諾,保證
keep a promise 守信
make a promise 許下諾言,允諾;約定
例:He always makes promises, but seldom keeps them.
他總是作出允諾,卻不信守。

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()