聽歌學英語:MAKING LOVE OUT OF NOTHING AT ALL

Air Supply are an Australian soft rock duo formed in Australia in 1975, consisting of British-born singer-songwriter and guitarist Graham Russell and lead vocalist Australian Russell Hitchcock. They had a succession of hits worldwide, including eight Top Ten hits in the United States.In the early 1980s.They have also sold more than 100 million albums.What we are going to play here later is the song MAKING LOVE OUT OF NOTHING AT ALL. Old but classic.(The song was introduced to you some time ago. Let's just call it an improved version.)Air Supply(空中補給)是澳大利亞的一個慢搖滾組合,成立於1975年。其成員包括了出生於英國的創作歌手兼吉他手和來自澳洲的主唱Russell HitchcockAir Supply有著一系列享譽全球的成名曲,其中有八首在80年代晚期進軍美國排名當年音樂榜前十。他們的唱片也大賣了1億張。等會兒要播放的是來自他們的《愛憑空而生》。老歌,經典依舊!

 

I know just how to whisper我知道怎樣細聲耳語
And I know just how to cry
也知道如何放聲哭喊
I know just where to find the answers
我知道如何尋找解答
And I know just how to lie
也知道如何違心欺騙
I know just how to fake it
我知道怎樣偽善
And I know just how to scheme
也知道怎樣暗算
I know just when to face the truth
我知道何時該面對現實
And then I know just when to dream
也知道何時該去追逐夢幻
And I know just where to touch you
我知道該怎樣感動你
And I know just what to prove
也知道什麼才該去證實
I know when to pull you closer
我知道何時該拉近你
And I know when to let you loose
也知道何時該與你說再見
And I know the night is fading
我知道夜色即將褪去
And I know the time's gonna fly
也知道時光匆匆飛逝

And I'm never gonna tell you
而我絕對不會告訴你
Everything I gotta tell you
任何該告訴你的事情
But I know I've got to give it a try.
但我知道,至少我應該去試一試才行
And I know the roads to riches.
我知道如何才能變得腰纏萬貫
And I know the ways to pain.
更知道怎樣就會變得傷痕累累
I know all the rules
我知曉所有的規則
And then I know how to break 'em
也知道如何打破那些規則
And I always know the name of the game
我總是能夠看穿他人的花招
But I don't know how to leave you
但是,我不知道怎樣才能離開你......
And I'll never let you fall
我本來絕對不會讓你淪陷
And I don't know how you do it
然而我不知道你卻怎樣做到了(讓愛)憑空而生
Making love out of nothing at all
讓愛憑空而生
(Making love) Out of nothing at all.
並開始跟隨你的節奏,一起律動
Everytime I see you well the rays of the sun
每次當我看見你,所有的陽光然後天上每顆星星我的心跳就像
Are all streaming through the waves in your hair
都梳理過你波浪般的發間
And every star in the sky
Is taking aim at your eyes like a spotlight
都如聚光燈一樣,照耀著你的雙眼
The beating of my heart is a drum and it's lost
鼓聲一樣,開始錯亂
And it's looking for a rhythm like you

You can take the darkness from the deep of the night
你能將深夜中的黑暗帶走
And turn it to a beacon burning endlessly bright
然後將它點燃成不熄的明燈
I gotta follow it cause everything I know
而我則必須追逐著它,因為我所擁有的一切
Well, it's nothing 'til I give it to you
如果沒有給予你的話,都將毫無意義
I can make runner stumble
我會令追逐者跌倒
I can make the final block
我會製造終結的障礙在一切終結之前
And I can make every tackle
我會製造所有的麻煩
At the sound of the whistle
我會令賽場沸騰
And I can make all the stadiums rock
我會讓今夜永恆
I can make the night forever
也能讓它在拂曉前消失

Or I can make it disappear by the dawn我能實現所有許下的承諾

And I can make you every promise that's ever been made
我能為你擊潰所有的惡魔

And I can make all your demons be gone
但是如果沒有你,我什麼都不會做
But I'm never gonna make it without you
你真想看到我卑微地哀求你麼?

Do you really wanna see me crawl?
And I'm never gonna make it like you do
Making love out of nothing at all.
我卻永遠做不到像你一樣讓愛憑空而生!

 

重點單詞

 

查看全部解釋

 

 

rhythm

['riðəm,'riθəm]

想一想再看

n. 節奏,韻律,格律,節拍

 

 

classic

['klæsik]

想一想再看

n. 古典作品,傑作,第一流藝術家
adj.

 

 

supply

[sə'plai]

想一想再看

n. 補給,供給,供應,貯備
vt. 補給,供

X

单词supply 联想记忆:
sup在下面+ply重叠,折叠→重叠下去→供应[下去],补给

 

 

crawl

[krɔ:l]

想一想再看

vi. 爬行,卑躬屈膝,自由式游泳
n. 爬行

 

 

chase

[tʃeis]

想一想再看

n. 追求,狩獵,爭取
vt. 追捕,狩獵<B< p>

 

X

单词chase 联想记忆:
读:沉思。雕镂之前要沉思一下,用什么图案。

 

 

instrumental

[.instru'mentl]

想一想再看

adj. 有幫助的,可做為手段的,樂器的,儀器的
<>

X

单词instrumental 联想记忆:
instrument(n 工具;仪器;手段),al-用乐器演奏的

 

 

verse

[və:s]

想一想再看

n. 詩,韻文,詩節
vi. 作詩

 

 

melody

['melədi]

想一想再看

n. 旋律,曲子,美的音樂,曲調

X

单词melody 联想记忆:
mel甜蜜,ody唱-旋律

 

 

beacon

['bi:kən]

想一想再看

n. 煙火,燈塔

X

单词beacon 联想记忆:
bea=bead珠子,夜明珠,con=can能。夜明珠能在晚上导航。

 

 

previous

['pri:vjəs]

想一想再看

adj. 在 ... 之前,先,前,以前的

   
arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()