Photograph

Photograph》的MV是在201559日發佈的。MV的內容是一個家庭錄影的剪輯,這些錄影片段是Ed Sheeran從他父親那裡拿到的,當時他父親拍攝這些錄影是為了燒錄DVD作為家庭的聖誕禮物。他原本的打算是將這些錄影片段放到正在製作的紀錄片中,但是通過收集,他認為這些片段也許可以用在拍攝MV上。Sheeran也承認他不能出席MV的拍攝,所以他選擇了視訊短片。Sheeran找來了之前製作他的其它MV的導演Editor Ellie來製作"Photograph" MV。而該MV的編輯則是曾與Sheeran的父親在倫敦市中心一起工作的EllieJohnson,據Johnson說,他們花了一個週末的時間來收集要用到的錄影片段。

 

Loving can hurt 
愛會讓人傷心
Loving can hurt sometimes
愛有時總會讓我們傷心
But its the only thing that Ive known
但這是我唯一瞭解的事
When it gets hard
當我們的愛陷入困頓艱難
You know it can get hard sometimes
你知道我們總會遇到些許困難
It is the only thing that makes us feel alive
而愛就是讓我們感覺到生命意義的唯一存在
We keep this love in a photograph
我們用照片將愛定格
We made these memories for ourselves
為彼此留下回憶的深刻
Where our eyes are never closing
因為在照片裡你我的笑眼永遠閃爍
Our hearts hearts were never broken
相愛的心永遠不會支離剝落
And times forever frozen still
而時間也仿佛永遠停留在最美的一刻
So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans
而這樣我就可以藏進你的牛仔褲袋裡 不再離去
Holding me close until our eyes meet
而當你拿起照片回憶 我就可以和你無比靠近直到四目相遇
You will never be alone
這樣你就再也不會孤單無依
Wait for me to come home
等我靠近你
Loving can heal
愛能將一切治癒
Loving can mend your soul
愛能撫慰你孤單的心靈
And its the only thing that Ive known
這是愛教會我的唯一的事情
I swear it will get easier
我知道回憶能讓我不再那麼傷心
Remember that with every piece of ya
當我記起關於你的點點滴滴 會倍感溫馨
And its the only thing to take with us when we die
而如若有一天我離去 這也是我唯一能帶走的東西
We keep this love in a photograph
我們用照片將愛定格
We made these memories for ourselves
為彼此留下回憶的深刻
Where our eyes are never closing
因為在照片裡你我的笑眼永遠閃爍
Our hearts were never broken
相愛的心永遠不會支離剝落
And times forever frozen still
而時間也仿佛永遠停留在最美的一刻
So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans
而這樣我就可以藏進你的牛仔褲袋裡 不再離去
Holding me close until our eyes meet
而當你拿起照片回憶 我就可以和你無比靠近直到四目相遇
You wont ever be alone
這樣你就再也不會孤單無依
And if you hurt me thats okay baby
而就算有天你傷害了我 我也會說親愛的沒關係
Only words bleed
言語會哭泣 但我不會傷心
Inside these pages you just hold me
在那些回憶裡你我依然緊緊相擁在一起
And I will never let you go
而我也會依舊把你抱緊不讓你離去
Wait me for me to come home
等我回到你身邊 等我再次將你抱緊
And you could fit me inside the necklace you got
而你也可以把我的照片嵌進
When you were sixteen
你十六歲生日時買到的那條項鍊裡
Next to your heart right where I should be
讓我與你的心無比靠近 那才是我理想的歸屬之地
Keep it deep within your soul
我深藏其中並撫慰著你的心靈
And if you hurt me
而就算有天你讓我傷心
But thats okay baby
親愛的我會對你說沒關係
Only words bleed
因為相片裡的我不會傷心哭泣
Inside these pages you just hold me
因為在那些回憶裡你我依然緊緊相擁在一起
And I wont ever let you go
而我也會依舊把你抱緊不讓你離去
When Im away
當有一天我真的逝去
I will remember how you kissed me
我會記得我們相擁親吻的場景
Under the lamppost back on 6th street
和六號大街的路燈下那個最美的你
Hearing you whisper through the phone
我還能依稀聽到你在電話那頭的溫柔低語
Wait for me to come home
說你會等著我回去

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()