Are You Lonesome Tonight?今晚妳寂寞嗎? 


Are you lonesome tonight 
今晚妳寂寞嗎? 
Do you miss me tonight 
今晚妳想我嗎? 
Are you sorry we drifted apart 
妳對我們的分手感到難過嗎? 
Does your memory stray to a bright summer day 
妳的記憶是否迷失在那個燦爛夏日 
When I kissed you and called you sweetheart 
當我吻妳並叫妳甜心 
Do the chairs in your parlour seem empty and bare 
妳起居室裡的椅子是否顯得空盪盪的 
Do you gaze at your door step 
妳是否注視著門階 
And picture me there 
想像著我的形影 

*Is your heart filled with pain 
妳的心中是否充滿痛苦? 
Shall I come back again 
我應該再回來嗎? 
Tell me dear 
親愛的,告訴我 
Are you lonesome tonight 
今晚妳寂寞嗎? 

I wonder if you're lonesome tonight 
我想知道今夜妳是否寂寞? 
You know someone said that the world is a stage 
妳知道有人說過這世界就像是一座舞台 
And we each must play a part 
而我們每個人都必須軋上一角 
Faith had me playing in love 
命運注定我要演一場愛情戲 
With you as my sweetheart 
而妳便是我的甜心 
Act one was, when we met 
第一幕是我們相遇 
I love you at first glance 
我對妳一見鍾情 
Yor read your lines so cleverly 
而妳的台詞背的如此純熟 
And never missed a cue 
從未出錯 
Then came back to 
緊接著是第二幕 
You seemed to change, you acted strange 
妳看起來似乎變了,舉止怪異 
And why I've never known 
至今我仍然不明白 

Honey you lied, when you said you loved me 
甜心,妳撒謊,當妳說妳愛我 
And I had no cause to doubt you 
我卻沒有理由懷疑妳 
But I'd rather go on hearing your lies 
但我寧願繼續聽妳說謊 
Than to go on living without you 
也不願過著沒有妳的日子 
Now the stage is bare 
如今,舞台上空無一人 
And I'm standing there 
而我獨自站在那兒 
With emptiness all around 
四周空空盪盪的 
And if you won't come back to me 
如果妳不回到我身邊 
Then they can bring the curtain down 
那麼他們就可以放下簾幕了

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()