Five Hundred Miles離家五百英里

 

If you miss the train I'm on,
You will know that I am gone.
You can hear the whistle blow
A hundred miles,
A hundred miles, a hundred miles,
A hundred miles, a hundred miles.
You can hear the whistle blow
A hundred miles.

Lord, I'm one, Lord, I'm two.
Lord, I'm three, Lord, I'm four,
Lord, I'm five hundred miles
Away from home,
Away from home,
away from home,
Away from home, away from home,
Lord, I'm five hundred miles
Away from home.

Not a shirt on my back, 
Not a penny to my name,
Lord, I can't go home this a way,
This a way, this a way,
This a way, this a way,
Lord, I can't go home this a way.

If you miss the train I'm on,
You will know that I am gone, 
You can hear the whistle blow 
A hundred miles.


歌詞大意

如果你錯過我坐的火車,你會知道我已離開,
你可以聽見汽笛在一百里以外響,
一百里,一百里,一百里,一百里
你可以聽見汽笛在一百里以外響。

天啊,一百里,二百里,
天啊,三百里,四百里,
天啊,我已離家五百里。
離開了家,離開了家,
離開了家,離開了家
天啊,我已離家五百里

無襯衫穿在身,
身上也無分文,
天啊,我不能這個樣回家園。
這個樣,這個樣,
這個樣,這個樣,
天啊,我不能這個樣回家園。

如果你錯過我坐的火車,
你會知道我已離開,
你可以聽見汽笛在響,
一百里以外。

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()