《波斯王子:時之沙》主題歌I Remain

 

迪士尼大片《波斯王子:時之沙》五月已經上映了,這部根據同名暢銷遊戲改編的電影由《加勒比海盜》和《國家寶藏》的製片人一手打造,應該很有看頭。主題曲I Remain的旋律也很有東方風情。



I Remain
by Alanis Morissette

中英歌詞:

How crass you stand before me
With no blood to fuel your fame
How dare you wield such flippancy without requisite shame
Your very existence becomes my sacred mission's bane
You bow to kiss my hand and I ignore ignited flame


你站在我面前,粗陋無比
不需血腥暴力,平添名氣
無羞無愧,好大膽的輕率之舉
你的存在,阻礙我神聖的使命
低頭吻我手背,電光火石我只是閃避


I moved to meet you
Untouched I do remain


上前與你四目相遇
不曾觸碰,我堅持到底


To some it seems foreign
Why I would steely forge ahead
This land entrusted to me knows not of hallowed secrets
I'll keep it to myself
My own advicement in my head
Your charm can not distract me
From the path I'm born to tread


對有些人來說,或許太詭異
為何非要堅守維繫
這方土地交付我的神聖秘密
守口如瓶
深思熟慮
不能讓你的魅力
分了我的心


How I'm thrilled to know you
Affected, I remain
How I've learned to like you
Undeterred I do remain


如此意外,得以瞭解你
悸動的心,我堅持到底
恍然大悟,喜歡上了你
不畏不避,我堅持到底


Less daunting as team
You unlikely king by my side
And me, so much better for trusting you
My hand over your heart
While you keep hindrances at bay
Color me surprised by how our union saves the day


並肩作戰才少了恐懼
何曾想身邊的王者,居然是你
相信你是我更好的宿命
放我的手,在你的心
當你擋住所有的入侵
緋紅了臉,如此驚喜,拯救世界要你我同心


How I've grown to need you
As my soldier need fades
How I love to love you
And how I remain
I remain(repeat)


如此依戀,變得需要你
所有防備就此消退
如此陶醉,這麼愛上你
如此堅定,我不離不棄
我堅持到底

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()