99首適合練習聽力的英文歌七個寂寞的日子 Seven Lonely Days

even Lonely Days


Seven lonely days make one lonely week.
Seven lonely nights make one lonely me.
Ever since the time you told me
We were through, seven lonely days,
I cried and cried for you.

Oh, my darling,
You're crying-boo-hoo-hoo-hoo.
There's no use in denying I cried for you.
It was your favorite pastime making me blue.
Last week was the last time I cried for you.

Seven hankies blue are filled with my tears,
Seven letters, too, are filled with my fears.
Guess it never pays to make your lover blue.
Seven lonely days I cried and cried for you.

Oh, my darling, I cried and cried for you.

歌詞大意:

七個寂寞的日子 一周的寂寞
七個寂寞的夜 寂寞的我
自從你說我們已結束
七個寂寞的日子
我一直一直為你而哭泣

噢!親愛的
你哭泣著
無須否認我為你而哭
你過去總是讓我憂傷
上周是我最後一次為你而心傷

七條藍色的手帕盈滿我的淚水
七封信也盈滿我的心情
不費心思的讓所愛的人憂傷
七個寂寞的日子 我一直一直為 你而哭泣
噢!親愛的,我一直一直為你而哭泣

七個寂寞的日子 一周的寂寞
七個寂寞的夜 寂寞的我
自從你說我們已結束
七個寂寞的日子
我一直一直 為你而哭泣

歌詞、句型分析

1.Seven lonely days make one lonely week.
make:構成;成為
例如:12 months make one year. 12個月為一年。

2.Seven lonely nights make one lonely me.
這種相同的結構在本句中產生了很好的表達,即
lonely me. Seven對one,lonely對lonely, nights對me, 中間有動詞make。假如我們把句子換成Seven lonely
nights make me lonely,意思無大變動,但那種lonely 效果不如lonely me所表達的涵義。
例如:Sunshine always makes a happy me.陽光總是造就幸福的我。

3.Ever since the time you told me we were through
=Since the time when you told me our love came to an end,…
be through(with):與……斷絕關係;結束與……的關係,結束
例如:When were you through? 你們之間的關係是什麼時候斷絕的?

4.It was your favorite pastime making me blue
pastime:消遣;娛樂
favorite: best liked最喜歡的;特別受喜愛的人物

例如:Playing at chess is my favorite pastime.下象棋是我最喜愛的消遣。
Mark Twain is my favorite writer.馬克·吐溫是我最喜歡的作家。

5.Seven hankies blue are filled with my tears
=Seven blue handkerchieves are wet with my tears.
blue可作雙關語,一是藍顏色,一是傷心。blue表傷心時是一種移情用法,給handkerchieves也注入了感情。

6.Guess it never pays to make your love blue.
=I think I cannot gain anything even if I make your love sad.
guess:猜想;估計;臆測;推測;猜出;猜著;猜中
at a guess:依猜測
pay在此處為“有利或有好處”。
to make your love blue= to make your love sad.
blue:(口語)sad; depressed憂傷;沮喪

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()