《費城故事》主題曲Have You Ever Seen the Rain

《費城故事》主題曲Have You Ever Seen the Rain 歌詞


  Someone told me long ago 以前有人告訴我

  There's a calm before the storm 暴風雨來臨前是一片寧靜

  I know 我知道

  It's been coming for some time 因為暴風雨曾經來襲

  When it's over, so they say當風暴已過去人們會說:

  It'll rain a sunny day 晴天裡會下起陣雨

  I know 我知道

  Shining down like water 陽光如雨水一般灑下

  I want to know 我想知道

  Have you ever seen the rain ? 你真的看過大雨嗎

  I want to know 我想知道

  Have you ever seen the rain coming down on a sunny day ? 你真的看過大雨在晴天裡傾盆而至嗎?

  Yesterday and days before 昨天和更早以前

  Sun is cold and rain is hard 陽光冰冷雨勢強勁

  I know 我知道

  Been that way for all my time 我老是碰到這種情形

  'Til forever 一直都是這樣

  On it goes through the circle 不斷反覆發生

  Fast and slow 雨勢或急或徐

  I know it can't stop 我知道雨無法停止

  I wonder 但我不禁懷疑

  I want to know 我想知道

  Have you ever seen the rain ? 你真的看過大雨嗎?

  I want to know 我想知道

  Have you ever seen the rain coming down on a sunny day ? 你真的看過大雨在晴天裡傾盆而至嗎?

  I want to know 我想知道

  Have you ever seen the rain 你真的看過大雨嗎?

  I want to know 我想知道

  Have you ever seen the rain coming down on a sunny day ? 你真的看過大雨在晴天裡傾盆而至嗎?

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()