把手放開 Let Me Go

不在乎天長地久,只在乎曾經擁有。最後的疼愛,就是把手放開。不知道歌詞傳達的是不是也是一樣的感情。在今天的《聽歌學英語》中,為大家介紹的是來自於GaryBarlow的《Let Me Go》。曾經的Take That演唱組名噪一時,後來Gary Barlow單飛,他的音樂保留著他本人所擅長的抒情路線,頗具張力的嗓音、流暢起伏的韻律喚起無數樂迷想像的空間。作為樂隊裡面的音樂首腦,負責大部份的詞曲創作和主唱的工作。這一首《Let Me Go》也是一首抒情歌曲,很喜歡副歌部分,旋律朗朗上口,聽來十分悅耳。

A room full of sadness
滿屋悲慟
A broken heart
滿心傷痕
And only me to blame
這一切全都歸咎於我
For every single part
這所有全部一切都是我的過錯
No science or religion
無論是科技還是信仰
Could make this whole
都不能讓這一切變得圓滿
To be loved but never love
註定被愛 但卻至今從未被愛
To have but never hold
註定擁有 但卻至今從未擁有
It's a life alone and a desperate need
生活孤單寂寞 我們滿心渴望
To be held to be loved so
想要被緊緊擁抱 被癡心深愛
This is gonna take a bit of getting used to
這樣的生活 我需要花些時間才能慢慢習慣 
but I know what's right for you

但我知道 對你來講正確的是 你要
Fly high and let me go
高飛而去 放下我走
That sky will save your soul
蒼天會讓你靈魂得以解脫
When you pass by then you'll know
當你離開之後 你會發現
That this is gonna take a bit of getting used to
沒有你的生活 我需要花些時間才能慢慢習慣
but I know what's right for you
但我知道 對你來講正確的是 你要
Let me go
放下我走
A head full of madness
腦海中一片瘋狂
And no where's safe
世間無一處安然
When tears aren't big enough
當淚水流溢難以抑制
and love turns into hate
當滿心熱愛化作憤恨
It's a life alone and a desperate need
生活孤單寂寞 我們滿心渴望
To be held to be loved so
想要被緊緊擁抱 被癡心深愛
When you pass by then you'll know
當你離開之後 你會發現
That this is gonna take a bit of getting used to
沒有你的生活 我需要花些時間才能慢慢習慣
but I know what's right for you
但我知道 對你來講正確的是 你要
So let me go life will get better
放下我走 生活將會慢慢變好
And find the love I never gave ya
去尋獲那些我從不曾給予你的那種愛
I know you lie there waiting all night long
我知道你躺在那裡 整夜久久等待
so find where you belong
去尋找那個屬於你的家
Oh Fly high and let me go Let me go
高飛而去 放下我走 放下我走
That sky will save your soul Let it save your soul tonight
蒼天會讓你靈魂得以解脫 今夜蒼天會讓你靈魂得以解脫
Fly high and let me go
高飛而去 放下我走
Let me go let me go
放下我走 放下我走
That sky will save your soul
蒼天會讓你靈魂得以解脫
But this is gonna take a bit of getting used to

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()