Mr. Big樂隊的成名曲 To be with you

  • 賞析

 

 


 

    美國重金屬團Mr. Big成軍於1988年,四名成員分別為:主唱艾立克馬汀(Eric martin)、吉他手保羅格裡波特(Paul Gilbert)、貝司手比利舍漢(Billy Sheehan)、鼓手派特托佩(Pat Torpey)。樂隊清脆、淩厲的吉他掃弦,剛勁有力、攝人心魄的鼓擊節奏,若隱若現、恰如其分的貝司,事實上,這首《To be with you》是Mr. Big樂隊的成名曲,發表於1991年,同時也是他們最為出色的一首柔情作品。歌聲中飽含著源自心底的深情乞求,絲絲椎心痛楚傳入聽者心底,主唱歌聲與背景合音的一唱一和交相輝映成就了這首歌最突出的特點。

Mr. Big: To Be With You

 

Hold on, little girl

Show me what he's done to you

Stand up, little girl

A broken heart can't be that bad

When it's through, it's through

Fate will twist the both of you

So come on baby, come on over

Let me be the one to show you

I'm the one who wants to be with you

Deep inside I hope you feel it too

Waited on a line of greens and blues

Just to be the next to be with you

Build up your confidence

So you can be on top for once

Wake up who cares about

Little boys that talk too much

I've seen it all go down

Your game of love was all rained out

So come on baby, come on over

Let me be the one to hold you

Chorus

Why be alone when we can be together baby

You can make my life worthwhile

And I can make you start to smile

When it's through, it's through

Fate will twist the both of you

So come on baby, come on over

Let me be the one to show you

 

堅持下去,姑娘

告訴我,他對你做了什麼

站起來,姑娘

就算心碎也不該這麼狼狽

當事情過去,就讓它過去

你們的命運將會扭轉

寶貝,請靠過來

讓我為你展現美好

我就是想與你為伴的人

衷心期盼你也能感受到

我已等候許久

只想成為下一個與你為伴的人

建立你的自信心

只有這次你才能攀上巔峰

叫醒那些關心的人

小男孩們光說不練

我看著你的愛情落幕

你的愛情遊戲已經結束

過來,寶貝!請靠近我

讓我成為擁抱你的人

寶貝,如果可以在一起,又何必獨處

你可以讓我的生命更有意義

我可以使你展露歡顏

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()