我愛你 I Love You

不管是嗓音還是旋律,聽起來是否有種似曾相識的感覺呢?來自英國歌手Stewart Mac的一首I Love You。為了拉近與亞洲歌迷的距離,Stewart特地將陶喆的經典作品《愛很簡單》製作成了這首英文版的《我愛你》。這首歌同時也是Stwart首張專輯的開場單曲。可以說這是他為了拿下亞洲市場為聽眾帶來的最佳獻禮。在愛情的天旋地轉中,這位搖滾情人率性驕傲地唱著他對愛情的堅定不移。I Love You,《愛,很簡單》,兩位不同的歌手,對於情歌的拿捏是否都能打動你的心呢,先聽歌!

There was once a broken man
曾經有個心碎的男人
Who walked a lonely road
行走在孤獨的路上
And Gave up all his dreams
放棄了所有夢想
I was once this broken man
我曾經就是這樣一個心碎的男人
Stared into the sun
凝視著陽光
and just refuse to see
卻拒絕正視它
I was
我曾經
lost amongst the clouds that wouldn't fade
迷失在驅散不開的迷霧裡
I was looking for an answer
我在不停地尋找答案
I was searching but I didn’t take the time
尋找著卻失去了耐性
I was down
曾經失望
out and
潦倒
feeling so afraid
如此害怕

I love you
我愛你
the way that you turn me round
是你改變了我
And chase away my blues
是你讓我振作
I love you
我愛你
the way that you change my world
你改變了我的世界
when I’m with you
當我和你在一起的時候。
Love may come and love may go
愛來了也許又會走掉
but now it's here to stay
但此刻它正在這裡逗留
Forever and a day
一天,定格成永恆
And when I see you smile
當我看到你的微笑
I fall into your eyes
我陷入你溫柔的雙眸
to never fade way
永遠不要消逝
I need you here to make the dark clouds dift away
我需要你為我驅散烏雲
And to make the mornings bright again
讓清晨變得明媚
I’m right here for you. There's nothing more to say
我是你的。不需無須更多言語
I’m just happy that you are mine and here to stay
覺得幸福,只因為你是我專屬,你為我逗留。

I love you
我愛你
the way that you turn me round
是你改變了我
And chase away my blues
是你讓我振作
I love you
我愛你
the way that you change my world
你改變了我的世界
when I’m with you
當我和你在一起的時候。
It doesn’t matter where were from and where we are going
來自何方將去向何處,一點也不重要,
as long as you are with me all the way
只要一路有你作陪。
And the nights are long and lonely and
夜晚不再孤單
I’m waking up
醒來
to find a brighter day
感受到了美好的日子
I love you
我愛你
the way that you turn me round
你怎樣使我轉變
And chase away my blues
讓我遠離心中的憂傷
I love you
我愛你
the way that you change my world
你改變了我的世界
when I’m with you
當我和你在一起的時候。

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()