Madonna主演勵志電影“Evita”主題曲:Don't Cry For Me Argentina

Don't Cry For Me Argentina1978年舞臺劇“Evita”的主題曲,曾經轟動一時。而後Madonna主演電

0



Don't Cry For Me Argentina
1978年舞臺劇“Evita”的主題曲,曾經轟動一時。而後Madonna主演電影“Evita”之後重新錄製,進而被現代年輕人所知。舞臺劇“Evita”是用來紀念阿根廷的國母EvitaEva Duarte De Peron1919-1952)的,這位極具傳奇色彩的女性的一生被視為阿根廷現代史的縮寫本。貝隆夫人從一個受盡社會歧視的私生女到權傾阿根廷的主政者的傳奇一生。在阿根採用各種方式去紀念一位元已經故去了50多年的女人,這個人就是20世紀知名的第一夫人——艾薇塔·貝隆,即貝隆夫人。但如果沒有這部音樂劇,也許我們永遠不會知道她是誰........電影時勵志電影,歌曲是勵志歌曲,出生與出路無關。

Don't Cry For Me Argentina英語歌詞中英對照:

It won't be easy, you'll think it strange 這不會是一件容易的事。你會覺得很奇怪
When I try to explain how I feel
每當我試著向你說明我心中的感受時
That I still need your love after all that I've done
在我做了這所有的一切之後,我怎麼還需要你的愛
 
You won't believe me
你不會相信我的話
All you will see is a girl you once knew
你將看到的,其實就是你曾經知道的一個女孩
Although she's dressed up to the nines
雖然她現在身著盛裝
At sixes and sevens with you
卻和你一起胡鬧
 
I had to let it happen, I had to change
我只好順勢而為,我只好改變
Couldn't stay all my life down at heel
不能一生都過著窘迫的生活
Looking out of the window, staying out of the sun
看著窗外,卻照不到陽光
 
So I chose freedom
所以我選擇了自由
Running around, trying everything new 
四處漫遊,嘗試新事物
But nothing impressed me at all
但沒有什麼給我留下深刻印象
I never expected it to
我本也沒指望上
 
Don't cry for me Argentina
別為我哭泣,阿根廷
The truth is I never left you
事實是,我從未背棄過你
All through my wild days
在我的整個瘋狂歲月
My mad existence
我瘋狂的生活方式中
I kept my promise
我都信守諾言
Don't keep your distance
別和我保持距離
 
And as for fortune, and as for fame
至於財富和名聲
I never invited them in
我從未請它們走進我的心中
Though it seemed to the world they were all I desired
雖然在全世界的人看來,這些似乎都是我所渴望的
 
They are illusions
它們都是幻象
They are not the solutions they promised to be
它們並不是所謂的解決之道
The answer was here all the time
答案一直都在這兒
I love you and hope you love me
我愛你,也希望你愛我
 
Don't cry for me Argentina
別為我哭泣,阿根廷
 
Don't cry for me Argentina
別為我哭泣,阿根廷
The truth is I never left you
事實是,我從未背棄過你
All through my wild days
在我的整個瘋狂歲月
My mad existence
我瘋狂的生活方式中
I kept my promise
我都信守諾言
Don't keep your distance
別和我保持距離
 
 Have I said too much?
我說得太多了嗎?
There's nothing more I can think of to say to you 
我再也想不出要說什麼了
But all you have to do is look at me to know
但是,你要做的就是看著我,因為你知道
That every word is true
我的每句話都是真的

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()