In My Dreams-Ruth B

歌曲:In My Dreams

專輯:In My Dreams

歌手:Ruth B

YouTube 去年Vine上紅了很多人,但大多數都是發一些搞笑短視頻。唯獨Ruth B這個創作才女異軍突起,原創並自彈自唱了大量的片段化的音樂上傳到Vine,並且憑無比乾淨的聲線贏得了大量粉絲。她的作品往往略帶憂傷。這首Lost Boy由她去年底和今年初的幾段創作組成。如果你看過關於《彼得潘》的作品,你一定能感受到這首歌的情感。

作曲: Ruth Berhe

作詞: Ruth Berhe

The lights are bright tonight, the music's loud

今夜燈光璀璨音樂激昂

A perfect mess that's what surrounds me

正是這完美的混合包圍著我

Then I see you over there

然後我看見了你就在那兒

I can't seem to break the stare

我幾乎無法移開目光

Maybe it's because your show is my favorite color

也許那只是因為你披著我最愛的色彩

Then you walk on over with a smoulder

然後你走近我挾裹著無邊的炙熱

You hand me your number, I say, "what isthis?"

你遞給我你的號碼,我問,這是什麼

You say, "love at first sight did exist"

你說,一見鍾情真的存在

But I've had my heart broken so many times before

但我曾心傷無數

Yeah, I've walked through so many empty doors

Yeah,我也曾無數次獨守空房

But if I see you in my dreams tonight

但若你今夜入夢來

Then maybe you were right

那麼也許你是對的

Then I call you in the morning

然後我會在清晨打電話給你

If I see you in my dreams tonight

若你今夜入夢來

And you take my hands and tell me

你執起我的手說

"I've been waiting for you"

我一直在等你

Then I'll tell you, "me too"

我會告訴你,我也是

If I see you in my dreams tonight

若你今夜入夢來

I start to drive away and smile like I'm insane

但我卻開始逃離了笑得瘋癲

How can I feel this way?

我該如何接受?

I don't even know your name

我甚至不知你名

The napkin does insane

荒唐至極

Then I remember that I vowed

我記起我曾發過誓

I won't let anyone enter my heart

不會讓任何人走進我心裡

I say "what is this?"

我問,這是什麼

I know love at first side can't exist

我知道一見鍾情只是虛妄

But if I see you in my dreams tonight

但若你今夜入夢來

Then maybe you were right

那麼也許你是對的

Then I call you in the morning

然後我會在清晨打電話給你

If I see you in my dreams tonight

若你今夜入夢來

And you take my hands and tell me

你執起我的手說

"I've been waiting for you"

我一直在等你

Then I'll tell you, "me too"

我會告訴你,我也是

If I see you in my dreams tonight

若你今夜入夢來

Maybe we'll meet in a different dimension

也許我們會在另一個世界相逢

And you can tell me all the things you did and mention

你可以告訴我你所做的一切也可以輕描淡寫地提起

Maybe we'll meet in a different dimension

也許我們會在另一個世界相逢

And you can tell me all the things you did and mention

你可以告訴我你所做的一切也可以輕描淡寫地提起

You say "what is this?"

你問,這是什麼

I'll say "I guess love at first side exist"

我會告訴你,我相信一見鍾情

Cause I saw you in my dreams that night

只因那夜我曾於夢中窺你容顏

And I knew that you were right

並且我知道你是對的

So I called you in the morning

所以我在清晨給你打電話

(In the morning, in the morning)

在清晨,在清晨

Yeah I saw you in my dreams that night

Yeah 那夜我曾於夢中窺你容顏

And you took my hands and tell me

而且你還執起我手對我說

"I've been waiting for you"

我一直在等你

And I told you, "me too"

我也會回答你,我也是

Yeah I saw you in my dreams that night

Yeah 那夜我曾於夢中窺你容顏

If I see you in my dreams tonight

若你今夜入夢來

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()