過年想家英語歌曲:Home ( westlife & Michael Buble )

一年裡最想家的日子是什麼時候?中秋月圓夜還是新年除夕夜?在外漂泊的人,有多少是一年才和家人團聚一次?對家和家



一年裡最想家的日子是什麼時候?中秋月圓夜還是新年除夕夜?在外漂泊的人,有多少是一年才和家人團聚一次?對家和家人的想念就像火車的鐵軌那麼長,像飛機劃過天際的抛物線。有多少歌可以唱出我們對家的想念,又有多少歌能唱出我們不能回家的遺憾,還有多少文字能在我們不能和家人團聚時帶給我們溫暖。今年過年你回家嗎?票買好了嗎?Good Luck!

Michael Buble
版本線上視頻觀看:


Westlife
版本線上視頻觀看:


Home》家歌詞中英對照

Another summer day Has come and gone away In Paris or Rome...
那一個巴黎和羅馬的夏天,來了又去。
But I wanna go home ...uhm Home
而我只想回家,……我的家。
May be surrounded by A million people
許有許多人會陪伴著我
I Still feel all alone
但我還是覺得孤獨。
Just wanna go home Oh I miss you, you know
因為我只想回到我的家。你知道嗎,我好想念你。
And I've been keeping all the letters That I wrote to you
所有寫給你的信我都留著,
Each one a line or two
留著每封信的那一句又一句:
I'm fine baby, how are you “
親愛的我很好,你呢?
I would send them
我要把這些甜言蜜語都送給你
but I know that It's just not enough
但我知道這遠遠不夠。
My words were cold and flat
我的語言是多麼的冰冷而無力。
And you deserve more than that
而你,卻應該得到比這更多的關懷。
Another aeroplane another sunny place
又一架飛機起飛了,朝著那幸福的方向。
I'm lucky I know
我知道我是幸運的,
But I wanna go home I got to go home Let me go home
但我還是要回家,回到我的家。
I'm just too far from where you are
我雖然離你很遙遠,但我知道你會理解這一切,
I wanna come home
我要回家
And I feel just like I'm living Someone else's life
我覺得我生活在另外一個人的世界裡,
It's like I just stepped outside
就像我過上了另一種生活。
When everything was going right
當所有都如願以償,
And I know just why
我也懂得了為什麼。
You could not come along with me
你沒有陪伴在我身邊,
This was not your dream
也許這並不是你的心願,
But you always believed in me...
但是你總是很相信我……
Another winter day Has come and gone away In either Paris or Rome
那一個巴黎和羅馬的冬天,來了又去。
And I wanna go home Let me go home
而我只想回家,回家……
And I'm surrounded by A million people
儘管我周圍有很多人相伴,
I still feel alone
但我仍然覺得孤獨。
Let me go home I miss you , you know
因為我想回家,你知道的,我想念你。
Let me go home I've had my run Baby
我想回家,而我已經起步了,親愛的,
I’m done I gotta go home
我已經在途中,回家的途中。
Let me go home It'll all be alright
我要回家,一切都會好起來的,
I'll be home tonight I'm coming back home
也許今晚,我就到了。我回來了……

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()