99首適合練習聽力的英文歌 -郵差先生 Please Mr. Postman

此曲是60年代最具代表性的女生組合 "The Marvelettes" 原唱。曾經是1961年R&B和流行榜的雙料冠軍,後來70年代兄妹檔The Carpenters(木匠兄妹)也很爭氣地在1975年重新詮釋後又得到流行榜冠軍,也成為史上原唱與重唱都得冠軍的七支單曲之一。
這首歌有很多翻唱版本,著名的有The Beatles 的 John Lennon 在1963年的版本。原版的歌詞有一句是For my boyfriend so far away,而The Beatles的版本是For my girlfriend so far away。

歌詞
Oh yes, wait a minute Mr. Postman 請等一下,郵差先生
Wait, Mr. Postman 等一等,郵差先生
Please Mr. Postman, looks and see 等一下,郵差先生,請查查看
If there's a letter in your bag for me 袋子裡是不是有我的信?
Please, Please Mr. Postman 請等一下,郵差先生
Why's it taking such a long time 為什麽讓我等這麽久
For me to hear from that boy of mine 只為了等我男友的音訊
There must be some word today今天一定有一些字
From my boyfriend so far away從離我遙遠的男友那裡來
Pleas Mr .Postman, look and see等一下,郵差先生,請查查看
If there's a letter, a letter for me 如果有一封信,一封我的信
I've been standing here waiting Mr. Postman so patiently 我一直站在這兒耐心的等待郵差先生
For just a card, or just a letter 只為了一張明信片或一封信
Saying he's returning home to me 告訴我他將回到家裡
Mr. Postman... Please Mr. Postman, looks and see 等一下,郵差先生,請查查看
If there's a letter in your bag for me 袋子裡是不是有我的信?
Please, Please Mr. Postman 請等一下,郵差先生
Why's it taking such a long time 為什麽讓我等這麽久
For me to hear from that boy of mine 只為了等我男友的音訊
So many days you passed me by 你從我面前經過這麽多天了
See the tears standing in my eyes 看見我眼裡的淚水
You didn't stop to make me feel better 卻不曾停下來安慰我
By leaving me a card or a letter 給我一封明信片或信件
Why don't you check it and see one more time for me 為何你不再為我查看一遍?
You gotta wait a minute, wait a minute 你一定得等一下
Wait a minute, wait a minute 請等一下,等一下
Mr. Postman looks and see 郵差先生,請查查看
C'mon deliver the letter, the sooner the better 快給我一封信,越快越好 Mr. Postman... 郵差先生........

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()