Madonna - You must love me你必須愛我 

Where do we go from here?我們該何去何從? 
This isn't where we intended to be 
這裡不是我們預定要去的地方 
We had it all我倆曾擁有一切 
You believed in me, I believed in you 
你信任我,我信任你 
Certainties disappear但所有確定的事都消失了 
What do we do for our dream to survive? 
我們該怎麼做,才能讓夢想繼續? 
How do we keep all our passions alive 
要怎樣才能保持我們的熱情? 
As we used to do?像從前那樣 

*Deep in my heart在我內心深處 
I'm concealing things that I'm longing to say 
我一直把想說的話隱藏起來 
Scared to confess what I'm feeling 
不敢流露出自己的情感 
Frightened you'll slip away害怕你會離去 
You must love me, you must love me 
你必須愛我,你必須愛我 
You must love me你必須愛我 

Why are you at my side?你為何在我身邊? 
How can I be any use to you now? 
我現在能為你做什麼? 
Give me a chance, and I'll let you see how 
給我一個機會,我就能讓你明白 
Nothing has changed (*) 一切都沒有改變 

 

Lara Fabian - Broken vow破碎的誓言 

Tell me her name請告訴我她的姓名 
I want to know the way she looks我想知道她的模樣 
And where you go以及此刻你的去向 
I need to see her face我要瞧瞧她的臉龐 
I need to understand why you and I came to an end 
為何我們感情破滅收場 

Tell me again請再說一遍 
I want to hear我想親耳聽見 
Who broke my faith in all these years 
是誰阻斷我依賴你的習慣 
Who lays with you at night 
是誰與你共度整個夜晚 
When I'm here all alone 
讓我獨自一人忍受孤單 
Remembering when I was your own 
回憶你呵護我的時光 

*I'll let you go, I'll let you fly 
我會讓你遠離,我會讓你高飛 
Why do I keep on asking why ? 
但為何我不斷地問自己為什麼? 
I'll let you go我會讓你離去 
Now that I found a way to keep somehow 
終日恍惚,不知所以 
More than a broken vow 
如今我得到的不只是破碎的誓言 

Tell me the words I never said 
說給我聽你還不曾對我表露的愛語 
Show me the tears you never shed 
讓我看看你還不曾為我掉落的淚滴 
Give me the touch請擁我入懷 
That one you promised to be mine 
那是你曾經許下的承諾 
Or has it vanished for all time (*) 
不然這一切所有即將成幻影泡沫 

I close my eyes我閉上眼睛 
And dream of you and I 
沉入只有你我的夢境 
And then I realize頓時才神會心領 
There's more to life than only bitterness and lies 
現實只有痛苦與欺矇 
I close my eyes我閉上雙眼 

I'd give away my soul to hold you once again 
我願出賣靈魂,只要能再擁你入懷 
I'll never let this promise end (*) 
我絕不讓這誓言灰飛煙滅

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()