Nana Mouskouri - Only Love只有愛 

Only love can make a memory只有愛能留下回憶 
Only love can make a moment last 只有愛能使瞬間永恒 
You were there and all the world was young 
妳好似在那方而且全世界因妳而年輕 
And all its songs unsung還有很多一同未唱的歌 
and I remember you then 此時我又想起了妳 

when love was all當愛情已成為全部 
all you were living for就如同妳視為自己的生活中 
and how you gave that love to me 有許多的愛妳給了我 
Only then I felt my heart was free 
只有這樣才能讓我心感到自在 
I was part of you and you were all of me 
而我是妳的一部份妳郤是我的全部 

Warm were the days and the nights of those years 
那年的白天與晚上所住的溫暖之處 
Painted in colors to outshine the sun 
著出繽紛多姿色彩比陽光還璀璨 
All of the words and the dreams 
啊!所有的文字、想像及淚水 
and the tears live in my remembrance 
都深深的埋藏在我回憶裡 

Only love can make a memory只有愛能留下回憶 
Only love can make that moment last 
只有愛能使瞬間永恒 
Life was new, there was a rage to live 
全新的生活就好像隔成山一樣的遙遠 
each day a page to live 
每一天生活就像頁面一樣的單調 
and I remember you then此時我又想起了妳 

when love was all, all you were living for 
當愛情已成為全部就如同妳視為自己的生活中 
and how you gave that love to me 
有許多的愛妳給了我 
Only then I knew my heart was free 
只有這樣才能讓我心感到自在 
I was part of you and you were all of me 
而我是妳的一部份 妳郤是我的全部

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()