Sealed with a kiss 以吻封緘

1940年奧斯卡最佳影片金像獎的《蝴蝶夢》是一部古典的浪漫情節劇,故事幽邃、曲折,一個傳奇的愛情故事。主題曲《Sealed With A Kiss》,極具浪漫色彩,敘離別情,卻不傷感;道分手苦,卻不低沉。別離時濃濃的不是離愁,而是浪漫,唱出了令人心旌搖動的少年情懷。充滿留戀的歌詞加上 Brian Hyland淒婉的嗓音不知唱出了多少好友,戀人間?欲走還留 ”的心情。沒有什麼比這首" Sealed with a kiss"《以吻封緘》更令人感傷的了……

 

Though we gonna say goodbye for the summer

Darling I promise you this

 

I'll send you all my love everyday in a letter

Sealed with a kiss

     

Yes it's gonna be a cold lonely summer

But I'll fill the emptiness

I'll send you all my dreams(love)

 

everyday in a letter

Sealed with a kiss

     

I'll see you in the sunlight

I'll hear your voice everywhere

I'll run to tenderly hold you

But darling you won't be there

     

I don't wanna say goodbye for the summer

Knowing the love we'll miss

Oh let us make a pledge to meet in September

And sealed with a kiss

Sealed with a kiss sealed with a kiss    

 

 

雖然我們必須在夏天告別

但是,寶貝,我向你保證

我會天天在信中寄出我全部的愛

並且以吻封緘

 

我想這會是一個寒冷而孤寂的夏天

但我會填滿所有的空虛

我會每天在信中寄出我全部的夢

並且以吻封緘

 

你我會在陽光下相見

到處都可以聽見你的聲音

我向前奔去溫柔的擁抱你

但是,寶貝!你卻不在那兒

 

我不願在夏天說再見

我知道我們會懷念彼此的愛

所以讓我們相約在九月相見

並且以吻封緘

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()