Against All Odds-《似是故人來》主題曲

       

        Against All Odds(無論多困難)這是作者菲爾。柯林斯(Phil Collins)自寫、自唱、自己打鼓的歌曲,是同名電影"再看我一眼"的插曲,連續三周佔據排行榜冠軍。這首歌曲之所以成為情歌中的經曲,精彩的並不是它的歌詞,而是它抑揚頓挫、感天動地的旋律和演唱。鋼琴和吉他勾勒了演唱主線的粗線條,而鍵琴則鋪墊了厚重而深沉的氛圍,尤其在歌曲結束處,菲爾。柯林斯纏綿執著的演唱,伴隨著有力的鼓點,實在讓人動容。

 

  中英歌詞:

  How can I just let you walk away ? 我怎能讓你離開?

  Just let you leave without a trace. 讓你消失得無影無蹤

  When I stand here taking every breath with you,ooh! 當我站在這兒和你一起呼吸的時候。

  you're the only one. 你是唯一一個。

  Who really knew me at all. 真正瞭解我的人!

  How can you just walk away from me ? 你怎能就這樣離開我?

  When all I can do is watch you leave. 我只能無奈的看著你走。

  Cos we've shared the laughter and the pain. 因為我們曾一起同甘共苦。

  And even shared the tears. 甚至那淚水也一起分享。

  you're the only one who really knew me at all. 你是唯一真正懂我的人 !

So take a look at me now ! 所以現在再看我一眼吧 !

  Cos there's just an empty space. 這兒只剩下空洞的一片

  And there's nothing left here to remind me. 現在再也沒什麼值得我回憶。

  Just the memory of your face. 除了你的面容!

  Take a look at me now. 現在看我一眼吧 !

  Cos there's just an empty space. 這兒只剩下空洞的一片

  And you coming back to me. 你會回到我身邊吧?

  Is against all odds and that's what I've got to face. 儘管我必須要面對重重困難。

  I wish I could just make you turn around. 我希望我能使你轉過身來

  Turn around and see me cry. 轉過身來看到我在哭泣。

  There's so much I need to say to you. 我有太多的話要對你說。

  So many reasons why. 太多的理由。

  you're the only one who really knew me at all. 你是唯一真正懂我的人 !

  So take a look at me now ! 所以現在再看我一眼吧 !

  Cos there's just an empty space. 這兒只剩下空洞的一片

  And there's nothing left here to remind me. 現在再也沒什麼值得我回憶。

  Just the memory of your face. 除了你的面容!

  So take a look at me now ! 所以現在再看我一眼吧 !

  Cos there's just an empty space. 這兒只剩下空洞的一片

  But to wait for U. 我在等你回來。

  Well that's all I can do and that's what I've got to face. 這我所能做的和必須面對的。

  Take a look at me now. 現在看我一眼吧 !

  Cos I'll still be standing here. 因為我還站在這裡等你。

  And you coming back to me is against all odds. 儘管困難重重,你會回到我身邊。

  That's the chance I've got to take,oh ! 這是個機會我必須抓住。

  take a look at me now. 哦,就再看我一眼吧 !

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()