迷之吉他彈唱 Guard You

這首歌是一定要戴上耳機聽的,前奏能瞬間抓住你的耳朵,左右聲道來回切換,非常有Feel,這是來自于米叔Miyavi的沙啞吉他海邊彈唱——Guard You(守護你)。Miyavi石原貴雅,17歲在東京以吉他手名義加入一個視覺系搖滾團隊,親自參與作詞、作曲,當累積作曲經驗的同時,也以其吉他手的身份展開了表演活動。在演唱會中的個人表演風格,以及親手設計所佩戴的飾品配件及T恤等的多方面才華,確立了他的罕見迷人特性。這首《Guard You》中間穿插了幾句日語,很是獨特,唱出了一顆守護的心靈。

Leave you lying in your bed
離你於睡夢中
Black rain is in my head
黑雨纏綿我心
As the sun fills the blue sky
在這金色日光鋪滿湛藍蒼穹之時
There is danger on the horizon
地平線暗藏危機
We can't stay to see this war
我與你不能見證戰爭
So I'll move you to the shores
那麼我會同你去看海
with your piece of heart ponpon
與你那砰砰的心
Sa-ku-ra
櫻之花
Is falling down
緩緩墜落
This is the way to guard you
此為守護吾愛之路
To be far away from you
卻讓我慢步離她遠去
I'll do anything to take away the pain that harms you
我願用盡一生,讓你免於受難
And count every second til the skies are blue
然後細數每秒直到晨光熹微
Now we have to face our fears
如今我們不得不直面現實
It might turn our smiles to tears
這也許會讓我們改變
But we're right on the front line
愛之俞深
So far now we can't reunite
得之俞艱
I keep dreaming of the past
醉生夢死於往昔之懷
But it just never lasts
崩潰哭號于人生善變
How I wish time could go back
渴求時光回流
Sa-ku-ra
血之花
Is falling down
飄落於此
This is the way to guard you
此為守護吾愛之法
To be far away from you
卻讓我踱步而去
I'll do anything to take away the pain that harms you
我願耗盡全部,讓你安穩於世
And count every second til the skies are blue
慢數時光直至光落大地
こんなにも世界は晴れてるのに
即使這個世界似乎多麼明亮溫暖
今も 心は 濡れたまま
我心仍被浸濕於淚水
溢れる淚は そのままでいい
但此刻我默許讓它緩緩流淌
目を閉じれば あの頃に 戻れるから
闔上雙眼,讓我回到與你一起的歲月
This is the way to guard you
這就是守護你之路
To be far away from you
同你遠去
I'll do anything to take away the pain that harms you
我願付諸一切,讓你時光靜好
And count every second till the skies are blue
悉數每秒,直到天空蔚藍

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()