萬水千山為君還 To Be By Your Side

來自Nick Cave的一首To Be By Your Side,帶著一點溫馨一點纏綿,以為跟愛情有關,卻是關於鳥群遷徙的故事。Nick Cave,這個來自五十年代的音樂傳奇人物,早先的作品帶著詭異和古怪的風格,但是後期卻逐漸顯現了知性和溫婉的一面,To Be By Your Side就充滿了這樣的一種特色。有人說,這個玩兒朋克音樂出生的男人讓搖滾染上了一份少見的知識份子的味道,透過他的嗓音,仿佛能看到他的思想和他的素養。To Be By Your Side,儘管講述的是飛鳥遷徙,卻也是一首跟承諾有關的歌曲。去感受那種肅穆的深情吧!

Across the oceansAcross the seas.
橫跨浩瀚海洋
Over forests of blackened trees
穿越茂密叢林
Through valleys so still we dare not breathe
掠過靜謐峽谷
to be by your side.
只為到你身邊

Over the shifting desert plains,
穿越過那莫測的沙漠
across mountains all in flames
翻過那壯麗的山脈
Through howling winds and driving rains,
穿過狂風和驟雨
to be by your side
我為你而來

Every mile and every year,
每一裡路啊 每一年
for every one a little tear
每個人的淚光點點
I cannot explain thisdearI will not even try
我解釋不了,哦,也不想嘗試
Into the night as the stars collide
在那繁星交織的黑夜
Across the borders that divide forests of stone standing petrified
穿越那高聳的混凝土森林的邊緣(城市)
to be by your side
只為了來到你身邊

Every mile and every year,
每一裡路啊 每一年
for every one a single tear
每個人的淚光點點
I cannot explain thisoh I will not even try
我解釋不了,哦,也不想嘗試

For I know one thing,
因為我堅信一件事
Love comes on a wing
愛是乘著翅膀來臨的
For tonight I will be by your side
因為,今夜,我將守候在你身邊
But tomorrow I will fly
可是,明日我又將遠飛

From the deepest ocean to the highest peak
從深深的海洋到那高山之巔
Through the frontiers of your sleep
穿過你夢境的邊緣
Into the valley where we dare not speak,
來到那令人屏息的山谷間
to be by your side
就是為了陪伴在你身邊
Across the endless wilderness where all the beasts bow down their heads
飛越了那一望無際令牛羊卻步的荒野
Darling I will never rest till I am by your side
親愛的,我永不停息,只為來到你的身邊
Every mile and every yeartime and distance disappear I cannot explain this
每一裡路啊 每一年,光陰似水流年,我卻不能解釋這一切
Dear No,
親愛的,別
I will not even try

也不想嘗試著解釋

And I know just one thing,
我只堅信這一件事
love comes on a wing and tonight I will be by your side
翅膀能將愛送到面前 而今夜 我將陪伴在你的身邊
But tomorrow I will fly away
到了明天 我又將遠飛
Love rises with the day and tonight I may be by your side
這愛與日俱增 我願能陪伴在你的身邊
But tomorrow I will fly,
到了明天 我又將遠飛
Tomorrow I will fly,
明天 我將遠飛
Tomorrow I will fly... ...
明天 我將遠飛

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()