專屬天堂 Our Own Heaven

OurOwn Heaven,剛聽到這首歌的時候,無論是前奏還是Masetti的聲音,都給人一種周傑倫的錯覺。九零後Anthony Masotti,藝名Masetti,美國獨立音樂人,在2014年發佈了其個人首張專輯Dreamer,《白日夢想家》,裡面就包含了今天我們要分享的這首《專屬天堂》 。可以說,Our Own Heaven彰顯了整張專輯的主題,只要你敢想,就會有那麼一個理想的國度,在那兒每個人都能掙脫世俗的束縛,呼吸到自由新鮮的空氣。Masetti用自己的聲音和語言為我們描述了一個他心中的完美世界!

Imagine a world that you never knew
假設有一個你從未見過的世界
Right above us and it's filled with people just like me and you
就在我們頭頂之上,那裡全是像你我這樣的人
We don't need to make a reservation. No it's not a ruse
我們不需要提前預定。這也不是什麼詭計。
I could take you to the spot but there's one thing you got to do
我可以帶你去那裡,但是在這之前你得做一件事情
Tell me how much that it means for you to follow your dreams
你要告訴我為了追逐你的夢想,你會付出多少
How much money would it take for you to leave everything behind
要花多少錢才能讓你拋開一切
to be with who you're meant to be together at last
和你心儀的人終老此生
Fly away to something better than the years that have passed
飛向比以往更好的未來
Take a big step forward we embrace the unknown
向前一大步,我們去擁抱未知
The anxiety you're feeling will fill up in every bone
你的焦慮會浸透骨髓
But you're destined to be greater. Don't believe in your mind
但你命中註定成大事,所以不要被自己此刻的心情所蒙蔽
You are something out the ordinary living divine
你不是凡夫不是俗子。
This place is better than you've ever known it ain't a lie
這個地方比任何你知道的地方都好,這不是謊話
Because I've seen it and I've felt it with my hands and my eyes
因為我已親眼所見,親身所經歷
I'll take it over any destination that we could find
我會把它帶到我們能找到的任何目的地
And it's something so achievable. It's all in your mind for you
這完全是可以實現的,因為腦子能想到的就一定能做到

No one chose this life for me but I don't mind it
沒有人為我選擇這樣的生活,也沒關係
Cause when I'm down under the rain I feel reminded I will devise a plan up in the skies again
因為傾盆的大雨只會提醒我那個重返藍天的夢想
Knowing that I have been torn down
即使知道已經一敗塗地
But nothing can slow me down even through lows I found
If I 
combine what I know now
如果我拼湊起自己現在的所知所感,即使是身處低谷
也沒有什麼能使我慢下腳步

Imagine a world that you never knew
想像一個全新的世界
Right above us and its filled with people just like me and you
就在我們頭頂,裡面全是如你我一般的人
It's the reason I'm leaving. I'm making it come true
這就是我離開的理由。我會把這個夢想變成現實
Take ahold of how I'm living and making it brand new
把眼下的一切變得煥然一新
There's a moment of clarity when you see who you are
當你真正認識自己時,有一瞬間你會煥然大悟
The reality is we can be the light in the stars
That 
hover over us entirely with the moon and the Mars
事實就是我們可以做頭頂星辰上那伴著月亮和火星閃耀的光芒

We can make this world a better place if we were in charge
假如有我們做主,世界將會變得更美好
I never had a good agenda 'til the day I relied
on something bigger than myself that most would hate and 
despise
從未有過什麼宏偉的目標,直到有一天我依賴上了大多數人厭惡和反感的東西
There's a world thats right in front of us that most never try
to be apart of cause they're busy with the 
stress in their lives
我們面前有這樣一個大多數人永遠也不願加入的世界,因為他們忙於應付生活的壓力

No one chose this life for me but I don't mind it
沒有人為我選擇這樣的生活但是沒關係
Cause when I'm down under the rain I feel reminded
I will 
devise a plan up in the skies again
大雨只會提醒我,草擬重返藍天的夢想
Knowing that I have been torn down
即使知道已經一敗塗地
But nothing can slow me down even through lows I found
If I 
combine what I know now
如果我拼湊起自己現在的所知所感,即使是身處低谷
也沒有什麼能使我慢下腳步

Throughout the lies and all the infinite times
That I could never 
devise the right words to
Show you that I rely only on time to fly

穿過謊言和無盡的時代,
我永遠無法以恰當的言語來告訴你
我僅僅依靠時間飛行

But I'm reminded I hurt you
但是我想起我傷害過你
But within a dream we can be king or a queen
但是在夢中,我們可以是國王和王后
And we can live in a scene that we made up
我們可以住在我們幻想的場景裡
With nothing to fight about we can just fly around
沒有任何紛爭,只有自由的飛翔
Up in the sky while we raise up
直沖雲霄

No one chose this life for me but I don't mind it
沒有人為我選擇這樣的生活但是沒關係
Cause when I'm down under the rain I feel reminded
I will 
devise a plan up in the skies again
因為傾盆的大雨只會提醒我那個重返藍天的夢想
Knowing that I have been torn down
即使知道已經一敗塗地
But nothing can slow me down even through lows I found
If I 
combine what I know now
如果我拼湊起自己現在的所知所感,即使是身處低谷
也沒有什麼能使我慢下腳步

Short dayslong nights tangled upwith you

短暂白日 漫长黑夜 日夜与你寻欢

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()