Whatever Will Be, Will Be順其自然
 


When I was just a little girl,
I asked my mother,

"What will I be?
Will I be pretty?
Will I be rich?"
Here's what she said to me:

"Que sera, sera,
Whatever will be, will be;
The future's not ours to see.
Que sera, sera,
What will be, will be."

When I grew up and fell in love.
I asked my sweetheart,

"What lies ahead?
Will we have rainbows
Day after day?"
Here's what my sweetheart said:

"Que sera, sera,
Whatever will be, will be;
The future's not ours to see.
Que sera, sera,
What will be, will be."

Now I have Children of my own.
They ask their mother,

 "What will I be?"
Will I be handsome?
Will I be rich?"
I tell them tenderly:

"Que sera, sera,
Whatever will be, will be;
The future's not ours to see.
Que sera, sera,
What will be, will be.
Que Sera, Sera!"


歌詞大意:
 


當我還是個小女孩,
我問媽媽,
將來我會變成什麼樣子呢?

會漂亮嗎?

會富有嗎?
她對我說:


世事不可強求

順其自然吧。
我們不能預見未來。
世事不可強求,順其自然吧。


當我長大了,戀愛了,
我問我的心上人,
我們將來會怎麼樣呢?

我們的生活每天都會美好嗎?
我的愛人對我說:


世事不可強求

順其自然吧。
我們不能預見未來。
世事不可強求

順其自然吧。

現在我有了自己的孩子,
他們問我,
將來我會變成什麼樣子呢?會英俊嗎?會富有嗎?

我輕聲地回答:


世事不可強求

順其自然吧。
我們不能預見未來。
世事不可強求

順其自然吧。

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()