Stevie Wonder - Lately

Lately, I have had the strangest feeling
最近我有種很陌生的感覺
with no vivid reason here to find
找不到什麼明顯的原因
Yet the thought of losing you’s been hanging around my mind
不過會失去妳的想法確一直在我心裡打轉

Far more frequently you’re wearing perfume
妳越來越常灑香水
with you say no special place to go
妳說並沒有特別要去哪
But when I ask will you be coming back soon
但當我問妳是否會很快回來時
you don’t know, never know
妳卻說不知道, 總是不知道

*Well, I’m a man of many wishes
我是個有很多期許的男人
I hope my premonition misses
希望我的預感是錯的
But what I really feel my eyes won’t let me hide
但我的眼睛無法掩飾我所真正感覺到的
‘Cause they always start to cry
因為它總是開始流淚
Cause this time could mean goodbye
因為這次可能意味著要再見了

Lately I’ve been staring in the mirror
最近我常常看著鏡子
very slowly picking me apart
自己慢慢變得支離破碎
Trying to tell myself I have no reason with your heart
試著告訴自己我沒有理由擁有妳的心

Just the other night while you were sleeping
幾天前妳睡著的夜晚
I vaguely heard you whisper someone’s name
我模糊地聽到妳輕聲叫著別人的名字
But when I ask you of the thoughts you’re keeping
但我問妳最近在想些什麼
you just say nothing’s changed
妳確說什麼都沒變


arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()