中英翻唱:Brown Eyes《褐色的眼睛》SHE戀人未滿

Brown Eyes《褐色的眼睛》SHE戀人未滿英文版
演唱者:命運之子

  在腦海中搜索那個曾經熱戀的人,你會想到些什麼?嫉恨?心酸?還是那些甜甜蜜蜜的點點滴滴?記得他第一次向你表白的樣子麼?記得你們第一次出去約會的青澀麼?記得那個遮遮掩掩、臉紅心跳的初吻麼?記得他深情款款凝望著你的那雙眼睛麼?記得你們小小的爭吵、小小的和解麼?——雖然已經分開,心底那純純的依戀仍未褪去,因為,他讓你懂得了“愛”。《褐色的眼睛》是他印在你心裡的痕跡,是你生命中再難抹去的一段記憶……

  美國女子樂隊“命運之子”(Destiny's Child)的代表作品,S.H.E.《戀人未滿》英文原版,選自2001年專輯《倖存者》(Survivor)。三個女孩,兩度格萊美最佳藍調樂隊,目前全球最暢銷的女子組合之一,主唱就是大名鼎鼎的碧昂絲(Beyonce)。

英文歌詞
Remember the first day when I saw your face
Remember the first day when you smiled at me
You stepped to me and then you said to me
I was the woman you dreamed about
Remember the first day when you called my house
Remember the first day when you took me out
We had butterflies although we tried to hide
And we both had a beautiful night

The way we held each other's hand, the way we talked, the way we laughed
It felt so good to find true love. I knew right then and there you were the one

(Chorus)
I know that he loves me 'cause he told me so
I know that he loves me 'cause his feelings show
When he stares at me you see he cares for me
You see how he is so deep in love
I know that he loves me 'cause it's obvious
I know that he loves me 'cause it's me he trusts
And he's missing me if he's not kissing me
And when he looks at me his brown eyes tell his soul

Remember the first day, the first day we kissed
Remember the first day we had an argument
We apologized and then we compromised and we haven't argued since
Remember the first day we stopped playing games
Remember the first day you fell in love with me
It felt so good for you to say those words
'Cause I felt the same way too

The way we held each other's hand, the way we talked, the way we laughed
It felt so good to find true love. I knew right then and there you were the one

(Chorus)

I'm so happy, so happy that you're in my life
And baby now that you're apart of me
You showed me, showed me the true meaning of love
And I know he loves me

(Chorus)

He looks at me and his brown eyes tell his soul

記得那天,我第一次看到你的樣子;記得那天,你第一次向我微笑
你走向我然後對我說,我就是你夢中那個女人
記得那天,你第一次打電話到我家;記得那天,你第一次帶我出去玩
我們親昵相擁,雖然你我都試圖遮掩。我們都度過了美妙的一夜

我們手把手的樣子,我們交談、歡笑的樣子
找到真愛感覺如此奇妙。那時我就知道,你是我的那個人

(合唱)
我知道他愛我,因為他這樣告訴我;我知道他愛我,因為他表現如是
當他凝視我,你看他的關心;你知道他陷於愛中是多麼深
我知道他愛我,因為那是顯而易見;我知道他愛我,因為我正是他所信任的人
如果他沒有吻我他會想念我;當他看著我的時候,他褐色的眼睛訴說著心聲

記得那天,我們第一次親吻;記得那天,我們第一次爭吵
我們道歉而後和好,從此我們再未爭吵
記得那天,我們第一次不再玩遊戲;記得那天,你第一次說愛上我
聽到你說那些話感覺如此奇妙,因為我也是一樣想

我們手把手的樣子,我們交談、歡笑的樣子
找到真愛感覺如此奇妙。那時我就知道,你是我的那個人

(合唱)

我如此幸福,如此快樂,你在我的生命中
寶貝,既然你與我分離,你已經展現給我,展現給我愛的真諦
而且我知道他愛我

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()