Look at me 
看著我
You may think you see 
你也許會認為你已看到了
Who I really am 
我真正的自己
But you'll never know me 
但你永遠不會懂我的
Every day 
每一日
It's as if I play a part 
我就像是扮演一個角色
Now I see 
現在看來
If I wear a mask 
如果我戴上了面具
I can fool the world 
我可以騙得了這個世界
But I cannot fool my heart 
但是我卻騙不了我自己


Who is that girl I see 
我看見的那女孩究竟是誰
Staring straight back at me?
直直地往回凝視著我看 
When will my reflection show 
何時我的倒影才會反射出
Who I am inside? 
我真正的自己?


I am now 
我現在
In a world where I 
處於一個我必須
Have to hide my heart 
隱藏我自己的世界
And what I believe in 
以及隱藏我所相信的
But somehow 
不過呢
I will show the world 
我會讓這個世界知道
What's inside my heart 
我內心真正的世界的
And be loved for who I am
而且愛我真正的自己


Who is that girl I see 
我看見的那女孩究竟是誰
Staring straight back at me? 
直直地往回凝視著我看
Why is my reflection 
為何我那反射出來的倒影
Someone I don't know? 
卻是個我不認識的女孩?
Must I pretend that I'm 
難道我一定要一直
Someone else for all time? 
假裝我是其他人嗎?
When will my reflection show 
何時我的倒影才會反射出
Who I am inside? 
我真正的自己?


There's a heart that must be 
有一顆心正等著被
Free to fly 
解放去飛翔
That burns with a need to know 
那激起了我們必須要去了解
The reason why 
這一切的原因


Why must we all conceal 
為何我們都一定得隱藏起
What we think, how we feel? 
我們的想法我們的感受
Must there be a secret me 
難道一定要有一個被迫藏起自己
I'm forced to hide? 
沒有人知道的我嗎?
I won't pretend that I'm
我不會再一直假裝
Someone else for all time 
我是其他的人了
When will my reflection show 
何時我的倒影才會反射出
Who I am inside? 
我真正的自己呢?


When will my reflection show 
甚麼時候我的倒影才能反射出
Who I am inside? 
我真正的自己呢...

 

 

 

奥斯卡歌曲:Reflection-christina aguilera

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()