Taylor Swift催淚公益單曲《Ronan

泰勒·斯威夫特(Taylor Swift),1989年出生於美國,鄉村音樂女創作歌手,吉他歌手、演員。於2006年與獨立唱片公司Big Machine簽約,同年發行首張個人專輯《Taylor Swift》。曾獲得美國鄉村音樂協會獎年度最佳專輯獎、格萊美年度專輯獎等榮譽。

小美女Taylor Swift與患癌兒童Ronan Thompson的母親Maya共同為Ronan寫了這首歌,鼓勵了無數癌症病人。

Ronan

I remember your bare feet down the hallway,
我忘不了你光著腳在走廊上奔跑
I remember your little laugh
我忘不了你淺淺的笑容
Race cars on the kitchen floor
plastic dinosaurs
在廚房的地上玩著你最愛的賽車和玩具恐龍
I love you to the moon and back
如果可能,我繼續把愛全留給你

I remember your blue eyes
我忘不了你藍色的眼眸
looking into mine 
四處尋找著我
like we had our own secret club
就像我們有自己的秘密基地
I remember you dancing before bedtime 
我忘不了你愛在睡覺前跳舞
then jumping on me waking me up
蹦跳到我的身上喚醒我
I can still feel you hold my hand
我仍然能感覺你握著我手的溫度
little man, and even the moment I knew
小傢伙,在我記憶裡,你每時每刻就像
you fought it hard like an army remember
一個士兵一樣與病魔作鬥爭
Remember I leaned in and whispered to you
我仍然記得,我湊近你的耳朵輕聲對你說
come on baby with me, we’re gonna fly away from here
寶貝,讓我們遠離這個塵世
you were my best four years
你帶給了我無法取代的四年
I remember the drive home when the blind hope turned to crying and screaming why
我忘不了驅車回家時,無望的我哭喊著為什麼會這樣
flowers pile up in the worst way
鮮花堆積在葬禮上,顯得如此的刺眼
no one knows what to say about a beautiful boy who died 
大家無從知道怎麼安慰,失去可愛兒子的母親
and it’s about to be Halloween you could be anything you wanted if you were still here
如果萬聖節你還在我身邊,你可以隨心所欲的裝扮自己
I remember the last day when I kissed your face and whispered in your ear
我忘不了我親吻你的臉龐,在你耳邊輕聲細語的那天
Come on baby with me, we’re gonna fly away from here
寶貝,跟我走吧,讓我們遠離這個塵世
out of this curtained room and this hospital gray will just disappear
遠離這灰暗的房間,死寂的醫院也隨之消失
come on baby with me, we’re gonna fly away from here
跟我來吧,讓我們遠離這個塵世
you were my best four years
你給了我無法取代的四年


What if I’m standing in your closet trying to talk to you
如果我還能站在你的衣櫃前與你對話
What if I kept the hand-me-downs you won’t grow into
如果我還能留下我買給你日後穿的衣服
And what if I really thought some miracle would see us through
假如我一直祈禱,也許奇跡能幫助我們渡過難關
Maybe the miracle was even getting one moment with you
也許真有奇跡,讓你回到我的身邊,哪怕只有一刻
Come on baby with me, we’re gonna fly away from here
跟我來吧,讓我們一起飛過這個塵世
Come on baby with me, we’re gonna fly away from here 
跟我來吧,讓我們一起飛過這個塵世
You were my best four years
你給了我無法取代的四年
I remember your bare feet down the hallway
我忘不了你光著腳丫在走廊上奔跑
I love you to the moon and back.
如果可能,我繼續把愛全留給你

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()