超好聽If You Don't Know Me By Now(Simply Red)

 

Simply Red 樂隊於 1984 年初在曼徹斯特成立,他們是英國最成功的靈歌風格的流行樂隊之一。樂隊的領袖人物是 Mick Hucknall,正是他的高亢嗓音使得樂隊給人一種真正的靈歌感覺,並最終使樂隊同一些僅僅稱得上熟練的靈歌樂隊區別開來。



If You Don't Know Me By Now
如果你還不懂我的心



If you don't know me by now 
如果你從現在起還不瞭解我
You will never never never know me 那你將永遠永遠永遠都不會瞭解我

All the things that we've been through 所有我們一起經歷的事
You should understand me like    你應該理解我
I understand you   就像我理解你一樣
Now girl I know the difference   我現在知道了對與錯之間的區別
between right and wrong   

I ain't gonna do nothing 我不會做一些有損於我們快樂家庭的事
to break up our happy home 
Oh don't get so excited when  噢~當我晚上回來的有點晚的時候
I come home a little late at night 請不要變得如此激動
Cos we only act like children  因為每當爭吵和廝打時
When we argue fuss and fight  我們的表現就像孩子般(可笑)

If you don't know me by now 如果你從現在起還不瞭解我
If you don't know me 如果你還不瞭解我
You will never never never know me 那你將永遠永遠永遠都不會瞭解我
No you won't   是的,你將不會(瞭解)的
If you don't know me by now   如果你從現在起還不瞭解我
You will never never never know me 那你將永遠永遠永遠都不會瞭解我

 

We've all got our own funny moods 我們都有著屬於我們自己可笑的情緒
I've got mine,  我有屬於我的(情緒)
woman you've got yours too  你也有屬於你的(情緒)
Just trust in me like I trust in you  只要我們在一起
As long as we've been together  你就要信任我就像我信任你一樣
It should be so easy to do 這應該很容易做到
Just get yourself together  如果我和你不能在一起
Or we might as well say goodbye 那我們也不妨說再見
What good is a love affair (對於你來說)當你不在與我眼睛相視時
When you can't see eye to eye oh 戀愛將是一件多好的事啊

If you don't know me by now 如果你從現在起還不瞭解我
If you don't know me  如果你還不瞭解我
You will never never never know me  那你將永遠永遠永遠都不會瞭解我
No you won't   是的,你將不會(瞭解)的
If you don't know me by now  如果你從現在起還不瞭解我
You will never never never know me 那你將永遠永遠永遠都不會瞭解我

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()