唯美深情Flower

Kylie Minogue,原名 Kylie Ann Minogue,中文名 凱莉 · 米洛,出生於1968年5月28日。她是澳大利亞著名歌手、歌曲作家及演員,現擁有英國官佐勳章頭銜(OBE)。20世紀80年代末,Kylie Minogue憑藉其在澳大利亞熱播電視劇《Neighbours》(《家有芳鄰》)的出色表演而名震全國。1987年開始她被譽為“流行公主”。

在澳大利亞和歐洲,Kylie Minogue成為同時代藝人的佼佼者及性感女神。尤其是在家鄉澳大利亞,被譽為“國寶級”人物。下麵是這位澳洲天后新專輯《The Abbey Road Sessions》的首支單曲《Flower》。MV的黑白色調不難看出Kylie想打造一支經典的錄音帶來慶祝自己出道25年,深情的歌聲,唯美的場景及視覺效果讓人無法不愛。

Flower

Wrapped in a blanket of hope
Asleep in a bed of dreams
My step into eternity
Is not what it might have been

包裹在充滿希翼的花籃
沉睡在最美的夢境
所謂的永恆並不像預想的那樣

Or not at all,
For who knows which way
The wind is gonna blow?
I'm waiting, for your gentle whisper  

或者根本不是
那個知道風往哪裡吹的人
我正在等待你溫柔的耳語


Distant child, my flower
Are you blowing in the breeze?
Can you feel me, as I breathe
Life into you.
In a while, my flower
Somewhere in a desert haze
I know one day, you'll amaze me.  

遙遠的孩子 我的花朵
你是不是飄搖在微風中
你能感受到我的存在嗎
當我把活力注入到你的體內
在一寸光陰間 我的花朵
在迷蒙沙霧的某處
我知道總有一天你會讓我驚奇

An act of balancing, imagining,
The moment I can be
Looking deep into your eyes,
For now, a mystery. Or not at all,
For who knows which way
The wind is gonna blow?
I'm waiting, for your gentle whisper 

這是一種平衡的藝術
想像那個時刻的我
深深凝望著你的雙眸
仿佛這是解不開的謎
或者根本不是
那個知道風往哪裡吹的人
我正在等待你溫柔的耳語

Distant child, my flower
Are you blowing in the breeze?
Can you feel me, as I breathe
Life into you.
In a while, my flower
Somewhere in a desert haze
I know one day, you'll amaze me.  

遙遠的孩子 我的花朵
你是不是飄搖在微風中
你能感受到我的存在嗎
當我把活力注入到你的體內
在一寸光陰間 我的花朵
在迷蒙沙霧的某處
我知道總有一天你會讓我驚奇

Two hearts in the hands of time,
Your love bleeds into mine
I'll be with you forever
And give you everything I am
Want you to understand
it's you and I together 

兩顆心被時光鎖掌控
你的愛流淌在我的血液裡
我將永遠陪伴在你的身邊
付出我的所有我想
讓你明白和我在一起的是你

Distant child, my flower
Are you blowing in the breeze?
Can you feel me, as I breathe
Life into you.
In a while, my flower
Somewhere in a desert haze
I know one day, you'll amaze me.

遙遠的孩子 我的花朵
你是不是飄搖在微風中
你能感受到我的存在嗎
當我把活力注入到你的體內
在一寸光陰間 我的花朵
在迷蒙沙霧的某處
我知道總有一天你會讓我驚奇

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()