Eyes On Me(王菲)

專 輯:Eyes On Me   歌 手:王菲   語 言:國/英語專輯1CD   公 司:EMI   日 期:1999.02.24
1999年在重慶森林成功搶灘日本市場後,史克威爾看中了王菲的歌喉,邀請她演唱FINAL FANTASY 8>的主題曲《Eyes on me》。也正是這首歌,讓王菲同時在香港和日本大放光彩。這是王菲首張個人中日合作的遊戲單曲,ep推出後,在日本市場蟬聯了八個星期之久。

 

 

Eyes On Me
王菲

Whenever sang my songs (每當我唱起這首歌)
On the stage, on my own (獨自站在這舞臺上)
Whenever said my words (每當我傾訴這心聲)
Wishing they would be heard (多麼希望有人在傾聽)
I saw you smiling at me (我看見你在向我微笑)
Was it real or just my fantasy? (這是真的嗎,或者只是我的幻覺?)
You‘d always be there in the corner (你總是待在那個角落)
Of this tiny in little bar (就在這個小酒吧裡)

My last night here for you (為你在這最後一個晚上)
Same old songs, just once more (再唱一遍這首老歌)
My last night here with you? (這是與你共處的最後一晚嗎?)
Maybe yes, maybe no (也許是,也許不是)
I kind of liked it your way (我有些喜歡你的樣子)
How you shyly placed your eyes on me (就那麼靦腆地凝視著我)
Did you ever know (你可曾知道)
That I had mine on you (我也同樣在注視著你呢)

 

Darling, so there you are (親愛的,你就在那兒)
With that look on your face (你臉上的那種表情)
As if you‘re never hurt (好象你從來不會受傷)
As if you‘re never down (好象你永遠不會倒下)
Shall I be the one for you (你要不要我對你)
Who pinches you softly but sure (溫柔而堅定地擰你一下呢)
If frown is shown then (如果你因此而皺眉了)
I will know that you are no dreamer (我就知道你不是在做夢)

So let me come to you (所以讓我靠近你吧)
Close as I wanted to be (靠近到我想要的那樣)
Close enough for me (靠近到足夠讓我)
To feel your heart beating fast (能聽到你嘭然的心跳)
And stay there as I whisper (讓我依偎在那兒對你輕聲訴說)
How I loved your peaceful eyes on me (多麼喜歡你就這樣靜靜的凝視我的眼睛)
Did you ever know (你可曾知道)
That I had mine on you (我也同樣在注視著你呢)

Darling, so share with me (親愛的,和我一起分享吧)
Your love if you have enough (如果你的愛很深很深)
Your tears if you‘re holding back (在你強忍住眼淚)
Or pain if that‘s what it is (或是痛苦或是別的什麼)
How can I let you know (怎樣才能讓你知道)
I‘m more than the dress and the voice (我不只是有這樣的容貌和聲音)
Just reach me out then (只要向我伸出手)
You will know that you‘re not dreaming (你就會知道你不是在做夢)

Darling, so there you are (親愛的,你就在那兒)
With that look on your face (你臉上的那種表情)
As if you‘re never hurt (好象你從來不會受傷)
As if you‘re never down (好象你永遠不會倒下)
Shall I be the one for you (你要不要我對你)
Who pinches you softly but sure (溫柔而堅定地擰你一下呢)
If frown is shown then (如果你因此而皺眉了)
I will know that you are no dreamer (我就知道你不是在做夢)

End~

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()