Making Love Out Of Nothing At All(Air Supply)

(Air Supply)空中補給合唱團是在70-80年代享譽全球的慢搖滾組合。1976 年成立於澳洲,1980年進軍美國樂壇,當年即取得驚人成績,首張專輯《迷失愛中》(Lost in love)先後有九首歌曲打入當年流行音樂排行榜前10 名。從而走向了其超級樂隊的地位。漢姆·盧瑟(Graham Russell)出生於1950年6月11日於英國諾丁漢。盧瑟·海希庫克(Russell·Hitchcock)於1949年出生於澳大利亞墨爾本。

這首《Making Love Out Of Nothing At All》情感純粹、音樂簡潔、旋律抒情優美是Air Supply最大的特點。因為純淨,所以強烈,直擊人心。天使般純淨而激情的歌聲,已經成為我們內心最深處的風景,與我們的生命同行。歌聲響起,如煙往事穿越時空,穿越身邊的聲囂光影、車水馬龍,為我們築起一道屏風。在渴望簡潔的今天,Air Supply總能解脫我們。帶我們到一個單純唯美的愛情世界。

Making Love Out Of Nothing At All 
Air Supply


I know just how to whisper
我明白如何耳語
And I know just how to cry也明白如何哭喊
I know just where to find the answers 我知道哪裡可以找到答案
And I know just how to lie 也知道如何去說謊
I know just how to fake it 我知道如何捏造事實
And I know just how to scheme 也知道如何策劃陰謀
I know just when to face the truth 我知道何時該面對真相
And then I know just when to dream 也知道何時該去做夢
And I know just where to touch you 我知道如何讓你感動
And I know just what to prove 也知道該去證明
I know when to pull you closer 我知道何時該將你拉近一些
And I know when to let you loose 也知道何時該放手
And I know the night is fading 我知道夜晚即將結束
And I know the time's gonna fly 知道時間正在飛逝
And I'm never gonna tell you everything I've gotta tell you
而我絕不會告訴你任何必須告訴你的事

But I know I've gotta give it a try 但我知道該試試看
And I know the roads to riches 我知道致富之道
And I know the ways to fame 也知道成名的捷徑
I know all the rules and then I know how to break'em
我知道所有的遊戲規則,也知道如何打破規則
And I always know the name of the game 我總是知道遊戲的名稱
But I don't know how to leave you 但我不知道如何離開你
And I'll never let you fall 我永遠不會讓你失望
And I don't know how you do it 我不明白你是怎麼做到的
Making love out of nothing at all 讓愛一切成空
Out of nothing at all, out of nothing at all 一切成空,一切成空
Everytime I see you 當每一次我看見你的時候
all the rays of the sun are all streaming through the waves in your hair 太陽所有的光線流過你波浪般的發間
And every star in the sky 天上的每顆星星
is taking aim at your eyes like a spotlight 都像聚光燈一樣對準了你的雙眼
The beating of my heart is a drum 我的心跳快如鼓點,它早已迷失
and it's lost and it's looking for a rhythm like you 它正尋覓你的節奏
You can take the darkness from the pit of the night 你能將夜晚的黑暗
And turn into a beacon burning endlessly bright 轉化成無盡燃燒的航標
I've gotta follow it 'cause everything I know 我必須追隨著它,因為我知道這一切
Well, it's nothing 'till I give it to you 如果沒有把它交給你,一切都是徒然
I can make the runner stumble 我能夠讓奔跑者摔倒
I can make the final block 我可以製造最後的障礙
and I can make every tackle at the sound of the whistle 然後我可以阻擋進攻,在哨聲響起之際
I can make all the stadiums rock 我能夠讓整個運動場沸騰起來
I can make tonight forever 我能夠讓今晚成為永恆

 

Or I can make it disappear by the dawn 或者我能讓他在黎明前消失
And I can make you every promise that has ever been made 我能為你實現每一個曾經許過的承諾
And I can make all your demons be gone 我能為你驅走所有的惡魔
But I'm never gonna make it without you 但是如果沒有你我絕不會去做
Do you really wanna see me crawl 難道你真的想要我跪在你面前
And I'm never gonna make it like you do 我絕對不會讓你做成那樣
Making love out of nothing at all 讓愛一切成空
out of nothing at all 一切成空,一切成空
out of nothing at all 一切成空,一切都成空
out of nothing at all 一切成空,一切都成空

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()