Because of you-- Kelly Clarkson 因為你


I will not make the same mistakes that you did. 我不會犯你一樣的錯
I will not let myself cause my heart so much misery. 我不會讓我自己引起內心那麼多的痛楚 
I will not break the way you did, you fell so hard. 我不會像你一樣崩潰,像你摔得那麼重 
I've learned the hard way to never let it get that far. 我歷經千辛萬苦才學會永遠不要讓事情變得不可收拾

Because of you, 因為你
I never stray too far from the sidewalk. 我從未遠離人行道
Because of you, 因為你
I learned to play on the safe side so I don't get hurt. 我學會在安全的地方嬉戲以避免受傷
Because of you, 因為你
I find it hard to trust not only me, but everyone around me. 我發現很難信任我自己以及週遭的人 
Because of you 因為你
I am afraid 我很害怕

I lose my way. 我迷路時
And it's not too long before you point it out. 你馬上就幫我指點迷津。
I cannot cry 我不能哭泣
Because I know that's weakness in your eyes. 因為我知道這在你眼裡是個缺點
I'm forced to fake 我被迫裝出
A smile, a laugh every day of my life 笑容及歡笑在我人生中的每一天
My heart can't possibly break 我的心已經不可能破碎
When it wasn't even whole to start with. 既然它打從一開始就不是完整的 

Because of you, 因為你
I never stray too far from the sidewalk. 我從未遠離人行道
Because of you, 因為你
I learned to play on the safe side so I don't get hurt. 我學會在安全的地方嬉戲以避免受傷
Because of you, 因為你
I find it hard to trust not only me, but everyone around me. 我發現很難信任我自己以及週遭的人 
Because of you 因為你
I am afraid 我很害怕

I watched you die. 我看著你死去
I heard you cry every night in your sleep. 每晚我聽見你在睡夢中哭泣
I was so young. 我當時還那麼的年幼
You should have known better than to lean on me. 你不該糊塗到要依賴我 
You never thought of anyone else. 你從不為他人著想
You just saw your pain. 你只看見你自己的痛苦
And now I cry in the middle of the night 而現在我每晚在半夜裡哭泣
For the same damn thing. 都為了那該死的同樣東西


Because of you, 因為你
I never stray too far from the sidewalk. 我從未遠離人行道
Because of you, 因為你
I learned to play on the safe side so I don't get hurt. 我知道在安全的地方嬉戲就不會受傷
Because of you,因為你
I try my hardest just to forget everything. 我盡我最大的努力只為了遺忘一切
Because of you, 因為你
I don't know how to let anyone else in. 我不知道該如何讓他人進入我的心房
Because of you, 因為你
I'm ashamed of my life because it's empty.我對我的人生感到羞恥因為它空無一物
Because of you 因為你
I am afraid. 我很害怕
Because of you 因為你
Because of you 因為你


 

arrow
arrow

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()