Humbug-Owl City

歌曲:Humbug

專輯:Humbug

歌手:Owl City

期待已久的OwlCity 每年一首聖誕前新單已上架,今年的單曲是《Humbug》,這支單曲的靈感來自於鴨蛋每年耶誕節選禮物時的真實心理活動,而且為了感謝今年大家對他的個人計畫的支持,這支單曲作為免費禮物送給所有支持他的歌迷。另外,鴨蛋還說Owl City即將於2017年回歸,無比期待啊。

 

That moment the first few flakes start falling

當纖細雪花微微落下的那一刻

Is the moment before I burst into tears

是否是我落下眼淚前的那一刹

Cause snow in the air means Christmas shopping

空氣中的水晶般的雪花是否意味著耶誕節購物開始了

Humph!

真棒!

And the thought of it all just stresses me out

剛想到的那時我一切的壓力都宣洩了

Woahit's me

哇哦,雪中的那是我

Woahit's me

哇哦,打起雪仗來的是我

Would she kinda like this canary yellow?

她會打扮成金絲雀那樣楚楚動人嗎?

Or did she already own way too many scarves?

亦或她已經按自己的方式帶上圍巾了

I could get her a backpack and something to carry

我會給她準備一個小背包來帶些東西

But this is way too much pressureit's breaking myheart

但這種方式對我來說壓力山大,漸漸使我的心支離破碎

Woahit's me

但哇哦,雪中的那是我

Woahit's me

哇哦,堆起雪人來的是我

I'm ready to wrap that perfect Christmas gift but Ihaven't found it yet

我已經準備好精美包裝我的完美聖誕禮物了 但我至今還未尋覓到它

Cause I don't have a clue what to get you so I'll giveyou my heart

但我沒有線索該給你準備些什麼禮物 所以我將傾盡所有的心思把我所有的愛給你

I wander around the store again and again

我在禮品店裡徘徊不定,躊躇不決

But all I do is shrug

但我所做的一切僅是聳聳肩

Cause I don't have a clue what to get you and I'm readyto say

因為我沒有提示該給你準備些什麼禮物 而且我準備好大聲宣示了.

Bah Humbug!

我看見你了!

Bah bah bah bah bah

你的欺騙偽裝都被我揭穿了

Bah Humbug!

你這個小騙子!

Bah bah bah bah bah

你的虛偽謊言都被我識破了

I could get her a gift card to Olive Garden

我可以給她一張去橄欖花園(美國餐廳)的禮品卡

But what if Red Lobster is way more her thing?

但要是紅龍蝦(美國餐廳)更符合她口味呢?

I don't even know

我不甚瞭解

Well how 'bout a bike or like a ukulele?

好吧那一輛腳踏車或是一把尤克裡裡(夏威夷小吉他)如何?

But how 'bout I jump out the window?

但躍窗而出怎麼樣?

Yeah but how 'bout I jump out the window?

對啊但躍窗而出這個好主意如何?

Singing "joy to the worldface down in thesnow!

唱著"普世歡騰"(單曲)然後臉著雪地!

I'm ready to wrap that perfect Christmas gift but Ihaven't found it yet

我已經準備好精美包裝我的完美聖誕禮物了 但我至今還未尋覓到它

Cause I don't have a clue what to get you so I'll giveyou my heart

但我沒有線索該給你準備些什麼禮物 所以我將傾盡所有的心思把我所有的愛給你

I hope it'll do

我希望它能有成效

I wander around the store again and again

我在禮品店裡徘徊不定,躊躇不決

But all I do is shrug

但我所做的一切僅是聳聳肩

Cause I don't have a clue what to get you and I'm readyto say

因為我沒有提示該給你準備些什麼禮物 而且我準備好大聲宣示了.

I'll wrap myself in paper and sit under the tree

我會把自己用包裝紙包裝好然後在樹下坐著等候你

Cause the best gift I can give you is this heart insideof me!

因為我所能給你的最美好的禮物是我身體裡的這份暖暖愛心!

I'm ready to wrap that perfect Christmas gift but Iain't found it yet

我已經準備好精美包裝我的完美聖誕禮物了 但我至今還未尋覓到它

Cause I don't have a clue what to get you so I'll giveyou my heart (Here's my heart)

但我沒有線索該給你準備些什麼禮物 所以我將傾盡所有的心思把我所有的愛給你(這兒是我的心意)

I hope it'll do

我希望它能有成效

I wander around the store again and againbut all I dois shrug

我在禮品店裡徘徊不定,躊躇不決,但我所做的一切僅是聳聳肩

Cause I don't have a clue what to get you and I'm boutready to say

因為我沒有提示該給你準備些什麼禮物 而且我準備好大聲宣示了.

Bah Humbug!

我看見你了!

Sorry for the handles!

對門手柄感到十分抱歉!

Bah Humbug!

你這個小騙子!

Sorry for the Yankee candles!

對揚基蠟燭(美國最受歡迎的香氛品牌)感到十分抱歉!

Bah Humbug!

你的虛偽話!

Sorry for all this useless junk!

對所有這些無用的廢話感到抱歉!

The best gift I have to give is my love

因為我能給予的最美好的禮物是我滿滿暖暖的愛意

 

arrow
arrow
    文章標籤
    Owl City
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()