《魔法奇緣》插曲 So close

So close 這首歌是電影《魔法奇緣》的一首插曲,舞會上男女主人公,羅伯特與吉塞兒跳“國王與王后華爾滋”時放的,很感人!

by Jon McLaughlin

 

You're in my arms

你在我懷中

 

And all the world is calm

世界變得如此安靜

 

The music playing on for only two

音樂只為你我而奏

 

So close together

那麼靠近在一起

 

And when I'm with you

而當我和你在一起

 

So close to feeling alive

靠近到感覺我還活著

 

A life goes by

生活在不斷向前

 

Romantic dreams will stop

而浪漫的夢將會結束

 

So I bid mine goodbye and never knew

因此我道再見 卻從未知道

 

So close was waiting, waiting here with you

我所等待的 和你那麼靠近在一起時我所等待的是誰

 

And now forever I know

而現在我終於知道

 

All that I wanted to hold you

我想要的就是抱緊你

 

So close

緊緊的

 

So close to reaching that famous happy end

如此接近那傳說中的幸福結局

 

Almost believing this was not pretend

幾乎相信這不是假的

 

Now you're beside me and look how far we've come

現在你就在我身邊 我卻看到我們有多遙遠

 

So far we are so close

那麼遠我們卻如此近

 

How could I face the faceless days

我怎樣去面對那些枯味的日子

 

If I should lose you now

如果我現在失去了你

 

We're so close

我們只差一點

 

To reaching that famous happy end

就完成了那傳說中的幸福結局

 

Almost believing this was not pretend

讓人幾乎相信那不是假的

 

Let's go on dreaming for we know we are

讓我們繼續做夢 為了我們的......

 

So close

只差一點

 

So close

如此接近

 

And still so far

卻始終還有那麼遠

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()