《貝隆夫人》主題曲Don't Cry for Me Argentina阿根廷別為我哭泣

 

  電影《貝隆夫人》主題曲《阿根廷別為我哭泣》唱出了阿根廷前第一夫人艾薇塔·貝隆辛酸曲折、輝煌傳奇的一生。從窮裁縫的私生女到15歲的舞女,從高級交際花到總統夫人,艾薇塔33載的短暫一生記錄了太多的悲歡離合、大起大落。

  1952年庇隆夫人去世,年僅33歲。她協助庇隆總統推行旨在平等、民主的政治經濟改革,於是產生了庇隆主義我要為窮人燃燒自己的生命!”百姓將她視為偶像,窮人將她視為救星。她去世時,70萬人向其靈柩行禮致哀。

  電影《貝隆夫人》主題曲

  Don't Cry for Me Argentina阿根廷別為我哭泣

  It won't be easy, you'll think it strange

  那並非易事 你會為此而困惑

  When I try to explain how I feel

  當我試著表達自己的感情

  That I still need your love after all that I've done

  道著我仍渴求著你的愛 哪怕我已付出一切

  You won't believe me

  但你還是不相信我

  All you will see is a girl you once knew

  你認定了我還是從前的那個小女孩

  Although she's dressed up to the nines

  就算她打扮得體

  At sixes and sevens with you

  也還是與你格格不入

  I had to let it happen, I had to change

  我只能任它如此 我得改變

  Couldn't stay all my life down that hill

  我不願把一生都葬在地獄裡

  Looking out of the window, staying out of the sun

  終日張望 不見天日

  So I chose freedom

  所以我奔向自由

  Running around trying everything new

  四處環遊,嘗試一切新鮮事物

  But nothing impressed me at all

  但那些不過都是凡桃俗李

  I never expected it to

  非我所望

  Don't cry for me Argentina

  阿根廷,別為我哭泣

  The truth is I never left you

  我從未離你而去

  All through my wild days

  在那段狂野歲月

  My mad existence

  和瘋狂歷程之中

  I kept my promise

  我始終信守諾言

  Don't keep your distance

  別把我拒之千里

  And as for fortune, and as for fame

  不管是名與利

  I never invited them in

  我不曾有所求

  Though it seemed to the world they were all I desired

  儘管對全世界來說 它們正是我所渴望的

  They are illusions

  它們不過是泡影

  They're not the solutions they promised to be

  絕非如它們所承諾的那樣 是一切的解決途徑

  The answer was here all the time

  答案一直就在這兒

  I love you and hope you love me

  我深愛著你 我也希望你能愛我

  Don't cry for me Argentina......

  阿根廷啊,別為我哭泣

  Don't cry for me Argentina

  阿根廷啊,別為我哭泣

  The truth is I never left you

  我從未離你而去

  All through my wild days

  在那段狂野歲月

  My mad existence

  和瘋狂歷程之中

  I kept my promise

  我始終信守諾言

  Don't keep your distance

  別把我拒之千里

  Have I said too much?

  我是不是說的太多了?

  There's nothing more I can think

  我已經想不起

  of to say to you

  任何字句了

  But all you have to do is look at me to know

  但只需你望我一眼 便可知每字每句

  that everyword is true

  皆是真情

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()