身似囚籠 My Body is a Cage

我的身體是一個牢籠。曾幾何時,我們覺得自己的靈魂被束縛著,想要一展宏圖,想要陷入瘋狂的愛戀,想來一場說走就走的旅行...卻屢屢裹足不前。讓Sara的聲音陪伴你,說出你的心聲。Sara 的聲音仿佛是迷香,聽來平淡,然而略有起伏的聲線,卻暗藏了萬劫不復的憂傷和無助,她從不拿腔捏勢,卻偏偏能自然而然的把聽者引入哀傷的漩渦——哀傷、傷情、黯淡、低頹...動人的嗓音伴著悠揚沉重的大提琴聲自由遊蕩其上.....如精靈般模糊不清的在你耳邊遊動。她擁有她獨有的聲音魅力,聽Sara的聲音會使人產生她離你很近的感覺,這首"My Body is a Cage",讓我們靜靜聆聽。

My Body Is a Cage
我的身體是一個牢籠
My body is a cage
我的身體是一個牢籠
That keeps me from dancing with the one I love
阻止我跟我的愛人翩翩起舞
But my mind holds the key
不過 我的理性掌控著鑰匙

My body is a cage
我的身體是一個牢籠
That keeps me from dancing with the one I love
阻止我跟我的愛人翩翩起舞
But my mind holds the key
不過 我的理性掌控著鑰匙

I'm standing on the stage
我站在舞臺上
Of fear and self-doubt
我心裡有著恐懼和自我懷疑
It's a hollow play
這是一個空洞的演出
But they'll clap anyway
但他們仍舊會鼓掌

My body is a cage
我的身體是一個牢籠
That keeps me from dancing with the one I love
阻止我跟我的愛人翩翩起舞
But my mind holds the key
不過 我的理性掌控著鑰匙

Standing next to me
你站在我身邊
My mind holds the key
我的理性掌控著鑰匙

I'm living in an age
我生活在這個時代裡
That calls darkness light
這個叫做光暗並存的時代裡
Though my language is dead
儘管我已不能言語
Still the shapes fill my head
腦中仍灌滿模糊的概念

I'm living in an age
我生活在這個時代裡
Whose name I don't know
在這個冷漠孤獨的時代裡
Though the fear keeps me moving
儘管恐懼讓我前進
Still my heart beats so slow
但我的心跳是如此的緩慢

My body is a cage
我的身體是一個牢籠
That keeps me from dancing with the one I love
阻止我跟我的愛人翩翩起舞
But my mind holds the key
不過 我的理性掌控著鑰匙

Standing next to me
你站在我身邊
My mind holds the key
我的理性掌控著鑰匙

My body is a . . .
我的身體是一個

My body is a cage
我的身體是一個牢籠
We take what we're given
我們拿走上天給我們的恩賜
Just because you've forgotten, that don't mean you're forgiven
只是因為你被忘記了 但不代表你被原諒了

I'm living in an age
我生活在一個時代
Still turning in the night
我生活在一個夜晚裡我名字被尖叫呼喚的時代
But when I get to the doorway
但當我到達門口時
There's no one in sight
沒有人在那

I'm living in an age
我生活在一個時代
Realizing I'm dancing
我意識到我在跳舞
With the one I love
和我愛的人一起起舞
But my mind holds the key
我的理性掌控著鑰匙

You're still next to me
你仍站在我身邊
My mind holds the key
Set my spirit free

讓我靈魂自由吧
Set my spirit free
讓我靈魂自由吧
Set my body free
讓我靈魂自由吧
Set my body free
讓我靈魂自由吧

Woo!

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()