永恆的愛火 Eternal Flame

關於愛的比喻林林總總,有人說真愛就像幽靈,每個人都在談論,但是只有少數人真的見過。True love is like ghosts,which everyone talks about and few have seen;更有人說Love is the poetry of the senses.愛是感官創作出來的詩篇,這首歌也在說Love is aneternal flame.愛情是永恆的焰火。焰火是炙熱的,Tiffany Giardina版本的Eternal Flame愛為何物這個問題用更為貼切的比喻以及她甜美的嗓音完美地解答了出來,聽聽這首歌吧,看看你是否能感受到愛的溫度!

Close your eyes.
閉上眼睛
Give me your hand.
把手交給我
Darlingdo you feel my heart beating
親愛的,你可聽到我的心跳?
Do you understand ?
你是否明白?
Do you feel the same?
你是否與我有相同的感覺?
Am I only dreaming?
又或者我只是在做夢?
Is this burning an eternal flame.
這熊熊燃燒的就是永恆的愛火嗎?

I believe it's meant to be.
我相信你我命中註定
Darling I watch you when you are sleeping
親愛的 凝視著熟睡的你
You belong with me
你只屬於我
Do you feel the same
你是否有相同的感覺?
Am I only dreaming
難道我只是在做夢嗎?
Or is this burning an 
eternal flame
這熊熊燃燒的就是永恆的愛火嗎?

Say my name,sun shine through the rain 
呼喊我的名字吧,如雨中陽光
A whole life so lonelyand then you come and ease the pain
一生寂寞,直到你出現,撫平我傷痛
I don't want to lose this feeling
我不想失去這種感覺

Say my name,sun shines through the rain 
你呼喚著我的名字,如雨中陽光
A whole life so lonely and then you come and ease the pain
一生寂寞,直到你出現,撫平我傷痛
I don't want to lose this feeling
我不想失去這種感覺

Close your eyes.
閉上眼睛
Give me your hand.
把手交給我
Darling do you feel my heart beating
親愛的,你可聽到我的心跳?
Do you understand ?
你是否明白?
Do you feel the same?
你是否與我有相同的感覺?
Am I only dreaming?
難道我只是在做夢嗎?
Is this burning an eternal flame.
這熊熊燃燒的可是永恆愛火?

Close your eyes.
閉上眼睛
Give me your hand.
把手交給我
Darling do you feel my heart beating
親愛的,你可聽到我的心跳?
Do you understand ?
你是否明白?
Do you feel the same?
你是否與我有相同的感覺?
Am I only dreaming?
難道我只是在做夢嗎?
Is this burning an eternal flame.
這熊熊燃燒的可是永恆的愛火?

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()