軟妹子的甜蜜告白 I Love You Forever
當你想念我的時候,就把星星當做我的手臂,把風當做我的呼吸,這樣我就能永遠陪著你。說實話,你相信永遠嗎?永遠又有多遠,可能要用一輩子才能知道。因此,這一刻讓我們珍惜眼前的幸福。浪漫的情懷、甜蜜的話語,這是來自於Jewel的《I love you forever》永遠愛你。Jewel六歲時就開始歌唱生涯,經常跟隨父母在所居住的愛斯基摩村落裡演出,並倍受當地村民喜愛。畢業後去聖地牙哥找到了工作,但是她逐漸受不了了這種朝九晚五的工作方式,於是她決定把自己的主要精力放在音樂上。只要Jewel一開口,就是晶瑩與純淨,她的歌曲像是閑晃在大街繁華五彩人群中清清淡淡的隨口哼唱,自然而直接。今天我們就來聽聽甜美歡快的《I Love YouForever》。

You and I walking slowly
你和我慢慢地走著
Hand in hand
手把手
Footprints in the sand
在沙灘上的腳印
Watch the wind as it plays
看風在
Throwing shadows across your face
你的臉上投擲陰影
The sky was so blue
天空是那麼藍
Your eyes so green
你的眼睛如此翠綠
The air was glittering
空氣是閃閃發光的
So sudden so swift
那麼突然那麼快
Love came to us
愛來到我們身邊
Just like a gift
就像一件禮物
I lived here you lived far away
我住在這裡 你住的很遠
Our lives called us back
我們生活的呼召我們回來
no we could not stay
沒有什麼能讓我們停留
With a brave sort of smile
帶著勇敢的微笑
you took my hand
你握著我的手
Said while we are apart
當我們離別時
you hope I understand that
你希望我能懂
You'll be holding me
你會抱緊我
And I will be holding you
我也會反過來抱緊你
Through those dark nights
度過那些難關
my love will be pulling you through
我的愛 能讓你度過那些難關
When you see stars
當你看見天上的星星時
Pretend they are my arms
假裝他們是我的手臂
When you feel the air
當你感受空氣在流動時
That is me kissing you there
那是我在你身邊吻著你
Say you love me
你愛我
And I will say I love you
我也會說 我愛你
No distance could ever make that untrue
距離不是問題
When I'm far away
當我離你相距甚遠時
I'm reaching through time and space
我會穿越時空來到你身邊
When you hear the wind
當你聆聽風聲時
You'll hear me saying
你將會聽見我說
I love you forever
我永遠愛你
Fast forward our love story
快進我們相愛的故事
Still remember that day
我仍然記得那一天
Her small precious face
她那袖珍精美的臉龐
You stared into her eyes
你凝視著她的雙眼
Hypnotized by her smile
迷失在了她的笑容裡
Your job meant that you had to travel
你的工作讓你不得不到處旅行
But we weren't ready for you to go
但我們還沒準備好你的離去
You held our daughter
你抱著我們的女兒
with a sad sort of smile
帶著不舍的悲傷笑容
Said while we're apart
當我們離別時
I want you to know that
你希望我能懂
You'll be holding me
你會抱緊我
And I will be holding you
我也會反過來抱緊你
Through those dark nights
度過那些難關
my love will be pulling you through
我的愛 能讓你度過難關
When you see stars
當你看見天上的星星時
Pretend they are my arms
假裝他們是我的手臂
When you feel the air
當你感受空氣在流動時
That is me kissing you there
那是我在你身邊吻著你
Say you love me
你愛我
And I will say I love you
我也會說 我愛你
No distance could ever make that untrue
距離不是問題
When I'm far away
當我離你相距甚遠時
I'm reaching through time and space
我會穿越時空來到你身邊
When you hear the wind
當你聆聽風聲時
You'll hear me saying
你將會聽見我說


I love you forever
我永遠愛你
God forbid there'll come a day
上帝保佑 有一天他們會來
When the light in my eyes fades away
當我眼裡的五彩光芒變得暗淡無光時
But from your hearts I will not go
但你心裡不願我離去
No bounds shall my spirit know and
我愛你的心永無止境
You'll be holding me
你會抱緊我
And I will be holding you
我也會反過來抱緊你
Through those dark nights
度過那些難關
my love will be pulling you through
我的愛 能讓你度過難關
When you see the stars
當你看見天上的星星時
Pretend they are my arms
假裝他們是我的手臂
When you feel the air
當你感受空氣在流動時
That is me kissing you there
那是我在你身邊吻著你
Say you love me
你愛我
And I will say I love you
我也會說 我愛你
No distance could ever make that untrue
距離不是問題
When I'm far away
當我離你相距甚遠時
I'm reaching through time and space
我會穿越時空來到你身邊
When you hear the wind
當你聆聽風聲時
You'll hear me saying
你將會聽見我說
I love you forever
我永遠愛你
You'll be holding me
你會抱緊我
And I will be holding you
我也會反過來抱緊你
Through those dark nights
度過那些難關
my love will be pulling you through
我的愛 能讓你度過難關
When you see the stars
當你看見天上的星星時
Pretend they are my arms
假裝他們是我的手臂
When you feel the air
當你感受空氣在流動時
That is me kissing you there
那是我在你身邊吻著你
Say you love me
你愛我
And I will say I love you
我也會說 我愛你
No distance could ever make that untrue
距離不是問題
When I'm far away
當我離你相距甚遠時
I'm reaching through time and space
我會穿越時空來到你身邊
When you hear the wind
當你聆聽風聲時
You'll hear me saying
你將會聽見我說
I love you forever
我永遠愛你

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()