內心的強大不容小覷 I Didn't Know My Own Strength

每次要長途旅行都會在平板上下載一些娛樂節目。而最近在路上看的是英國版的The X-Factor,然後無意中就聽到了其中一位參賽選手唱的這首I Didn't Know My OwnStrength。惠特妮·休斯頓的聲音以及歌曲一向都是鼓舞人心充滿力量的。在偌大的舞臺上在挑剔的評委面前,歌手需要的是無限的勇氣和信心才能讓每一次表演打動人心。而在生活中也一樣,當遭遇人生低谷或者在面對生命的某個特殊時刻時,我們會沮喪會恐懼,以為那就是世界末日,以為會無力前行,但事後才發現,所謂的世界末日不過如此,才發現原來自己內心可以如此強大。今天要在節目上分享這首IDidn't Know My Own Strength,相信的力量。

Lost touch with my soul
與靈魂失了聯
I had nowhere to turn
無處求救
I had nowhere to go
無處可逃
Lost sight of my dream
看不見夢想的蹤跡
I thought it would be the end of me
以為會是我的末日
I thought I'd never make it through
以為過不了這難關
I had no hope to hold on to
毫無希望
I thought I would break
以為會一蹶不振

I didn't know my own strength
曾這樣忽視了自己的力量
I crashed down and I tumbled
窮途潦倒,跌跌撞撞
But I did not crumble
可是我沒有被打敗
I got through all the pain
歷經了傷痛
I didn't know my own strength
我不知道自己有著如此的力量
Survived my darkest hour
熬過了最艱難的時光
My faith kept me alive
信念支持著我
I picked myself back up
重振起來
Hold my head up high
昂首闊步
I was not built to break
我天生不言放棄
I didn't know my own strength
沒有意識到我原來可以這樣強大

Found hope in my heart
找到了心中的希望
I found the light to light my way out of the dark
我找到了光芒,照亮黑暗路途
Found all that I need,here inside of me
在心中找到了我所需要的一切

I thought I'd never find my way
曾以為再也無路可走
I thought that I'd never lift that weight
曾以為無法東山再起
I thought I would break
曾以為我會就此倒下

I didn't know my own strength
沒有意識到我原來可以這樣強大
I crashed down and I tumbled
我曾經窮途潦倒,跌跌撞撞
But I did not crumble
可是我沒有一敗塗地
I got through all the pain
走過了無數傷痛
I didn't know my own strength
沒有意識到我原來可以這樣強大

Survived my darkest hour
我熬過了最艱難的時光
My faith kept me alive
信念支持著我
I picked myself back up
重振旗鼓
Hold my head up high
勇往直前 昂首闊步
I was not built to break
人生不該這樣放棄
I didn't know my own strength
沒有意識到我原來可以這樣強大

There were so many times I
無數次地,我常在想
Wondered how I would get through the night
該如何渡過漫漫長夜,我以為
I thought I took all that I could take
我能承受的只能多麼多
I didn't know my own strength
沒有意識到我原來可以這樣強大
I crashed down and I tumbled
我曾經窮途潦倒,渾渾噩噩
But I did not crumble
可是我沒有被打敗
I got through all the pain
走過了無數傷痛
I didn't know my own strength
別小看自己的力量
Survived my darkest hour
我熬過了最艱難的時光
My faith kept me alive
信念支持著我
I picked myself back up
靠著我自己的力量
Hold my head up high
勇往直前 昂首闊步
I was not built to break
人生不該這樣放棄
I didn't know my own strength
千萬別小看自己的力量
(Outro)
I was not built to break

我天生不認輸
No no,I got to know my own strength
我知道了我可以如此強大

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()