經典英語勵志歌曲:Don't Cry by Guns N' Roses

 

Don't cry 這首歌中槍花樂隊一改從前的憤怒激烈,主唱滄桑哀婉低吟出一段令人盪氣迴腸的柔情曲,而歌曲表達出的

0

 

Don't cry 這首歌中槍花樂隊一改從前的憤怒激烈,主唱滄桑哀婉低吟出一段令人盪氣迴腸的柔情曲,而歌曲表達出的無奈和失意正是憤怒的極至。不止在歌收尾的地方,在歌起時就有淡淡的的呻吟聲,而且在整首歌裡拖長的音非常之多,歌曲最後通過一聲加長的低鳴來表達一種撕心裂肺的心痛。

Don't cry  by Guns N' Roses 英語歌詞帶中文翻譯:

Talk to me softly輕輕的告訴我
There's something in your eyes
你眼裡藏著千言萬語 
Don't hang your head in sorrow
不要因為悲傷而垂頭喪氣
And please don't cry
請不要哭泣
I know how you feel inside
我能理解你的內心 
I've been there before
我也曾經歷過 
Something's changing inside you
你的內心在慢慢改變 
And don't you know
只是你從未發覺 
Don't you cry tonight
今夜別哭泣了
I still love you baby
我依然愛著你寶貝
Don't you cry tonight
不要哭泣
Don't you cry tonight
別哭了
There's heaven above you baby
寶貝,天堂就在你的上方 
And don't you cry tonight
所以別哭了 
....
Give me a whisper
在我耳邊輕輕呢喃
And give me a sign
在給我一個你的印記
Give me a kiss before you tell me goodbye
在離開我之前,請最後給我個吻
Don't you take it so hard now
不要覺得這樣很艱難
And please don't take it so bad
也不要認為這不可理喻
I'll still be thinking of you
我會一直想著你
And the times we had...baby
還有我們一起度過的曾經,寶貝
And don't you cry tonight
今夜不要哭泣
Don't you cry tonight
今夜不要哭泣
Don't you cry tonight
今夜別哭了
There's a heaven above you baby
寶貝,天堂就在你的上方
And don't you cry tonight
所以今夜別再哭了 
And please remember that I never lied
請記住,我從不騙你
And please remember how I felt inside now honey
也請試著讀懂我內心的感受,寶貝
You gotta make it your own way
你選擇了你自己的方式 
But you'll be alright now sugar
但你一定會好起來的,甜心
You'll feel better tomorrow
你明天就會好起來的
Come the morning light now baby
天就要破曉了,寶貝
And don't you cry tonight
所以今夜別哭了
And don't you cry tonight
今夜不要哭泣
And don't you cry tonight
今夜不要哭泣
There's heaven above you
天堂就在你的上方
And don't you cry
不要哭泣
Don't you ever cry
再也不要哭泣
Don't you cry tonight
今晚不要哭泣
Baby maybe someday
寶貝可能某一天
Don't you cry
你不會哭泣
Don't you ever cry
不會再哭泣
Don't you cry tonight...
今夜別哭泣..

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()