Coldplay英語勵志歌曲:Viva La Vida 生命萬歲

viva la vida的歌詞中我們也能體會到作者所描寫的路易十六的無奈與淒涼,這樣的情感與李煜的虞美人或多或少

0

 

viva la vida的歌詞中我們也能體會到作者所描寫的路易十六的無奈與淒涼,這樣的情感與李煜的虞美人或多或少有些相同吧。歌詞裡歌頌的生命萬歲是指自由的意思,生命不是單純活著,而是自由的有意義的活著。歌名是西班牙語,也是一句名句。因為viva la vida是西班牙語,意思是Long live life生命萬歲。

Viva La Vida by Coldplay生命萬歲英語歌詞帶中文翻譯:

I used to rule the world 大千世界曾由我主宰
Seas would rise when I gave the word
 巨浪也曾因我之命澎湃
Now in the morning I sleep alone
而今我卻獨眠於清晨
Sweep the streets I used to own
清掃那在曾屬於我的街道
I used to roll the dice
我曾經擲出命運之骰
Feel the fear in my enemy's eyes
盡情品味驚恐在死敵瞳孔綻開
Listen as the crowd would sing:
欣然傾聽愚民高歌喝彩:
"Now the old king is dead! Long live the king!" “
先王亡矣!新王萬代!
One minute I held the key
上一秒我尚且手握權位經脈
Next the walls were closed on me
轉瞬宮牆已向我關閉
And I discovered that my castles stand
恍然發現我的城池
Upon pillars of salt and pillars of sand
基底散如鹽沙,亂似塵埃
I hear Jerusalem bells are ringing
聽那耶路撒冷鐘聲傳來
Roman Cavalry choirs are singing
羅馬騎兵歌聲震徹山海
Be my mirror my sword and shield “
我的劍盾,明亮可鑒!
My missionaries in a foreign field
我異疆的傳教士啊
For some reason I can't explain
其中緣由我無法言說
Once you go there was never,
自你離去,
never an honest word
逆耳忠言便不復存在
That was when I ruled the world
而這便是我統治的時代
It was the wicked and wild wind
凜冽邪風呼嘯襲來
Blew down the doors to let me in
吹散重門使我深陷陰霾
Shattered windows and the sound of drums
斷壁殘垣禮崩樂壞
People couldn't believe what I'd become
誰人猜想到我的最終下場
Revolutionaries wait
起義大軍正殷切盼望
For my head on a silver plate
在銀盤子上擺上我的頭顱
Just a puppet on a lonely string
我不過是個傀儡隨吊線寂寞搖擺
Oh who would ever want to be king?
嗚呼,誰又曾渴望萬人膜拜?
I hear Jerusalem bells are ringing
聽那耶路撒冷鐘聲傳來
Roman Cavalry choirs are singing
羅馬騎兵歌聲震徹山海
Be my mirror my sword and shield “
我的劍盾,明亮可鑒! 
My missionaries in a foreign field
我異疆的傳教士阿 
For some reason I can't explain
其中緣由我無法言說
I know Saint Peter won't call my name
我亦知天堂之門不會為我敞開
Never an honest word
逆耳忠言從未存在
But that was when I ruled the world
但這卻是我統治的時代

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()