Moonlight Shadow月影下的祈禱

 

 比利時歌手戴娜-溫納(Dana Winner)翻唱英國歌手邁克-奧德菲爾德(Mike Oldfield)的《月光的影子》。據說,這首1983年問世的曲子原是為紀念甲克蟲樂隊(TheBeatles)被槍殺的主唱約翰-列儂(John Lennon

而作。

  ——依稀可辨的月影,死于槍殺的愛人,流水,人群,孤寂無助的女主角:像月光一樣純淨的聲音描繪著淩晨四點的畫面,凝重的夜色中,止步祈禱我們天堂重逢……DanaWinner的作品歐陸民謠的味道很濃。還記得那首《紫羅蘭月光下》(Under A Violet Moon)(點擊收聽)嗎?也是典型的民謠曲風,比這首《月影》更輕鬆。

Moonlight Shadow
Dana Winner

The last that ever she saw him carried away by a moonlight shadow
He 
passed on worried and warning carried away by a moonlight shadow
Lost in a river last saturday night far away on the other side
He was caught in the middle of a 
desperate fight
And she couldn't find how to 
push through

The trees that whisper in the evening carried away by a moonlight shadow
Sing a song of sorrow and 
grieving carried away by a moonlight shadow
All she saw was a 
silhouette of a gun far away on the other side
He was shot six times by a man 
on the run 
And she couldn't find how to push through

I stay, I pray, I see you in heaven far away
I stay, I pray, I see you in heaven one day

Four A.M. in the morning carried away by a moonlight shadow
I watched your vision forming carried away by a moonlight 
shadow
Stars moved slowly in a silvery night far away on the other side
Will you come to talk to me this night?
But she couldn't find how to push through

I stay, I pray, I see you in heaven far away
I stay, I pray, I see you in heaven one day

Caught in the middle of a hundred and five
The night was heavy and the air was alive
But she couldn't find how to push through
Far away on the other side. The night was heavy and the air was alive
But she couldn't find how to push through
She couldn't find how to push through, how to push through (Repeat)

參考譯文

那是她最後一次見到他,因月之陰影而悄然離去
他消逝於憂慮和警示中,因月之陰影而悄然離去
他沉溺於上週末的河中,在遙遠的那邊消遁無形
他就這樣死於這場決鬥中,而她不知道之後該如何度過

樹林在黃昏時分的低語,因月之陰影而悄然遠去
唱一首悲傷的挽歌吧,因月之陰影而悄然遠去
她看到的是一隻槍的側影,在遙遠的那邊慢慢舉起
一個逃跑的男人向他開了六槍,而她不知道之後該如何度過

我止步,我祈禱,我看到你在天堂漸漸遠去
我止步,我祈禱,某天我們會在天堂重逢

淩晨四點鐘的時間,因月之陰影而悄然逝去
我仿佛看見你的幻像,因月之陰影而悄然逝去
銀色的夜裡星光熠熠,在遙遠的那邊靜靜閃爍
今天晚上你還會回來找我嗎?而她不知道之後該如何度過

我止步,我祈禱,我看到你在天堂漸漸遠去
我止步,我祈禱,某天我們會在天堂重逢

悲傷的人群伴隨著他,夜色凝重而空氣仍在流動
而她不知道之後該如何度過
一直到遙遠的那邊,悲傷的人群伴隨著他 
夜色凝重而空氣仍在流動。而她不知道之後該如何度過 
她不知道之後該如何度過,如何度過(重複)

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()