You Took My Heart Away你帶走了我的心

《你帶走了我的心》是丹麥組合邁克學搖滾MichaelLearns To Rock)的代表作品,選自專輯《憂傷之夜》(blue night)。引用一句網上的評論,即使是世界上最偏遠的角落,和我們的距離也只不過是一首動人的歌曲。

  ——思念和愛戀是世界上最動人的感情,也是最折磨人的。你帶走了我的心,帶走了我全部的感知和樂趣。是你讓我瞭解生命的意義,是你讓我感受到溫暖和光明的色彩,是你給予了我無限的溫柔和活力。如今,我真的墜入愛河,到處都是你的身影、你的面容……

 

You Took My Heart Away
MLTR

Staring at the moon so blue, turning all my thoughts to you 
I was without hopes or dreams
I tried to 
dull an inner scream but you saw me through 
Walking on a path of air, see your faces everywhere 
As you 
melt this heart of stone 
You take my hand to guide me home and now I'm in love

(Chorus)
You took my heart away when my whole world was gray 
You gave me everything and a little bit more 
And when it's cold at night and you sleep by my side 
You become the meaning of my life

Living in a world so cold. You are there to warm my soul 
You came to mend a broken heart 
You gave my life a 
brand new start and now I'm in love

(Chorus)

Holding your hand I won't fear tomorrow 
Here were we stand we'll never be alone

(Chorus)
You become the meaning of my life (Repeat)

凝視著月亮,如此憂傷,所有的思緒都飛到了你那裡
我已經沒有希望和夢想
我努力壓抑內心對你的呼喊,但你看穿了我
走在一條空曠的小徑上,目之所及都是你的面孔
你融化了我這顆鐵石的心
你牽我的手帶我回家,如今,我墜入愛河

(合唱)
你帶走了我的心,我的世界是一片灰暗。你給了我一切,還有更多
在寒夜裡,你睡在我的身邊。你是我生命的意義

生活那個寒冷的世界,你溫暖我的靈魂
你來縫補一顆破碎的心
你給了我的生活一個嶄新的開始,如今,我墜入愛河

(合唱)

握著你的手,我就不會害怕明天
我們一起站在這裡,我們永遠不會孤獨

(合唱)
你是我生命的全部(重複)


  

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()