Before I Fall In Love在我愛上你之前

  亞洲天后李玟(coco)的一首《在我愛上你之前》,進軍美國流行樂市場的情歌主打,《落跑新娘》(RunawayBride)的電影原聲,來自一位競學網友的推薦——一顆曾經為情受傷的心再難輕信。當面對著可能成真的第二次戀情,在無法回頭地墜入愛河之前,總有份既渴望又畏縮的矛盾與徘徊:我在自欺欺人麼?這愛是真的麼?我能相信自己的感覺麼?在我愛上你之前你能告訴我、允諾我一生的陪伴麼?

Before I Fall In Love
Coco lee

My heart says we've got something real. Can I trust the way I feel?
'Cause my heart's been fooled before 
Am I just seeing what I want to see? Or, is it true? Could you really be?

(Chorus)
Something to have and hold with all my heart and soul 
I need to know before I fall in love: 
Someone who'll stay around through all my ups and downs 
Please tell me now before I fall in love

I'm at the point of no return, so afraid of getting burned 
But I want to take a chance. Please give me a reason to believe 
Say you're the one that you'll always be

(Chorus)

It's been so hard for me to give my heart away 
But I would give my everything just to hear you say:

(Chorus)

參考譯文(來自互聯網)

心告訴我,我們之間有真愛。被欺騙愚弄後,我是否還能相信自己的感覺?
我是否只是盲目地自欺欺人?或者,這次是真的?是否是認真的呢,你?

(合唱)
這段感情我會全心全意去擁有和把握 
但在我墜入愛河之前我要知道
誰會一直陪伴我的起落沉浮,喜怒哀愁
現在,在我墜入愛河之前,請告訴我

我已義無反顧,儘管害怕失落,但仍想再冒一次險
請給我一個能夠相信的理由。告訴我,你就是那個人,永遠都是

(合唱)

讓我真心相許並不容易。但我會傾盡所有,只為聽你說:

(合唱)

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()