The Journey 這是我一生的旅途

 《旅途》是英國的911樂隊19972月發行的首張專輯的主打歌曲,很達觀的一首歌。聽他們的曲子,聞到的是少年時代的氣息,那麼純淨,那麼清澈。迷惘過、彷徨過的年輕人,思考著生命的意義,豁然開朗時才發現,坦然享受分分秒秒的生命即是歸途。

  ——時光不等人,就像潮漲潮落,就像命定的路徑無從更改。為何苦痛,為何傷悲,也曾在生的宿命中追尋答案。在途中哭過笑過的我,終於懂得,為得到的愛心存感激;終於學會,為心中的夢想奮勇向前。微笑著回首從前,珍愛生命中的每一時每一刻,這就是我領悟的生活的奧秘……

The Journey
911

Time waits for no one, sure as the tide pulls the ocean
Sure as the path that's been chosen cannot be changed
In my life's 
destination I searched for the explanation
For some kind of reason for my sorrow and pain
But in my isolation I learned to listen
To be thankful for the love that I'd been given

(Chorus)
This is my journey, journey through life
With every 
twist and turn I've laughed and cried as the road unwinds
This is my journey and I've learned to fight
To make me strong enough, to lift me up, to bring my dreams alive

In my desperation I swore that never again
Would I hear all the laughter of my friends and my family
A million tears that I'd cried then began to dry
In the 
silence of the night time I have come to realize
A sweet 
inspiration filled my horizon
Gave me the heart to go on and never would give in

(Chorus)

I'm going to love each moment of every day and night
I'll look back to the past with the sweetest smile
For now I realise I've been given the key to life
I've been kissed by the angel by my side. Oh Yeah

(Chorus)

時間不等人,確保如潮水拉洋
肯定是,這是被選擇的,不能改變的路徑
在我的生命的目的,我搜索了闡釋
某種原因,我的悲傷和痛苦
,但在我的隔離我學會了傾聽
要感謝的愛,我會得到

[合唱
這是我的旅程,生命之道
隨著每一次轉折都是我曾經笑過哭過
由於路開卷
這是我的旅程,我已經學會了打架
為了讓我足夠強大,解除了我,給帶給我的夢想
活著

在我絕望我發誓永遠不會再
會,我聽到我的朋友和我的家人都笑
一百萬的眼淚,我想哭泣,然後就開始幹
在夜間寂靜
我感悟到
甜蜜的靈感充滿了我的視野
給我的心臟去,絕不會讓步

[合唱
這是我的旅程,生命之道
隨著每一次轉折都是我曾經笑過哭過
由於路開卷
這是我的旅程,我已經學會了打架
為了讓我足夠強大,解除了我,給帶給我的夢想
活著

我會每天晚上要愛每一個時刻,
我會回頭看過去用最甜蜜的微笑
現在我意識到,我已經給生活的關鍵
我已經吻了天使在我側

[合唱
這是我的旅程,生命之道
隨著每一次轉折都是我曾經笑過哭過
由於路開卷
這是我的旅程,我已經學會了打架
為了讓我足夠強大,解除了我,給帶給我的夢想
活著
為了使我的夢想活著
為了使我的夢想活著

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()