Somewhere In My Broken Heart

 《心碎深處》是張信哲1994年發行的一張同名英文專輯的主打歌曲,原唱是20世紀90年代美國重要的鄉村歌手比利-迪恩(Billy Dean)。阿哲的嗓音與原唱差別較大,清澈輕柔而且深情。這是仿佛永遠都唱不完的一首歌,平穩的調子,平靜的悲傷,沒有太大的起伏波瀾。只是,他還沒有忘情,他破碎的心依舊痛,在尚未癒合的某處……

SomewhereIn My Broken Heart
Jeff Zhang

You made up your mind. It was time it was over
After we had come so far
But I think there's enough pieces of forgiveness
Somewhere in my broken heart

I would not have chosen the road you have taken
It has left us miles apart
But I think I can still find the will to keep going
Somewhere in my broken heart

So fly. Go ahead and fly till you find out who you are
And I, I will keep my love 
unspoken somewhere in my broken heart

(Chorus)
I hope that in time you will find what you long for
Love that's written in the stars
When you finally leave I think you will see it
Somewhere in my broken heart (Repeat)

So fly. Go ahead and fly till you find out who you are
Girl I, I will keep my love 
unspoken somewhere in my broken heart

(Chorus)
Somewhere in my broken heart

終於你下了決心,是時候結束這一切,儘管我們已走了這麼遠 
片片思緒中帶有我的諒解,在這破碎的心靈深處

我不會選擇你的那條路。彼此的距離已這般遙遠 
愛的願望仍然存在,在這破碎的心靈深處

願你展翅高飛,高飛,直至找到真實的自我 
而我,我的愛情會不為人知,在這破碎的心靈深處

(副歌)
只希望當你找到你的渴望,能發現愛已寫在星星上面 
只願終有一天你能看到,在這破碎的心靈深處(重複)

願你展翅高飛,高飛,直至找到真實的自我
女孩,而我,我的愛情會不為人知,在這破碎的心靈深處

(副歌)
在這破碎的心靈深處

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()