邁克爾.傑克遜:Man in the mirror

i'm gonna make a change, for once im my life it's gonna feel real good, gonna make a diference gonna make it right... 
 

鏡子裡的那個人我要將我的人生方式,做一次改變,真誠地做一個善良的人,一個與眾不同,公正的人…… 
 

as i, turn up the collar on my favorite winter coat this wind is blowing my mind i see the kids in the streets, with not enought to eat who am i to be blind? pretending not to see their needs 
 

當我,身著最愛的風衣,酷酷地立起衣領,我的心情飄飄欲仙。但當我看到大街上的那群孩子,他們還吃不飽飯,我難道就這樣無動於衷? 
 

a summer disregard,a broken bottle top and a one man soul they follow each other on the wind ya' know 'cause they got nowhere to go that's why i want you to know 
 

偽飾孩子們對你的需要,就像無視一隻破瓶一樣忽視了燦爛的盛夏,人的心靈如此?大眾都跟隨了這種意識,因除此以外,沒有定向所以我要你知道: 
 

i'm starting with the man in the mirror i'm asking him to change his ways and no message could have been any clearer if you wanna make the world a better place take a look at yourself, and then make a change 
 

我要從鏡子中看到的那個人做起,我要求改變他的人生態度,這再也明白不過了,只有這樣這個世界才更美好 
 

i've been a victim of a selfish kind of love it's time that i realize that there are some with no home, not a nickel to loan could it be really me, pretending that they're not alone? 
 

我也曾被這樣的自私心傷害過,因此我很清楚,世上還有很多無家可歸,貧困潦倒的人,如果你是這樣,你還會如此無動於衷麼?一條深深的鞭痕,打碎了誰的心?失去了生命的希望…… 
 

a willow deeply scarred, somebody's broken heart and a washed-out dream they follow the pattern of the wind ya' see 'cause they got no place to be that's why i'm starting with me I’m starting with the man in the mirror! 
 

人們這種自私的思維模式仍根深蒂固,因為還沒有正確的人生態度影響他們,這就是從我做起的原因,從你在鏡子中看到的那個人做起吧!

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()